اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نفت:

سهم ایران از ظرفیت پلی‌اتیلن 3.8 درصد در جهان است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نفت سهم ایران از ظرفیت پلی‌اتیلن را 3.8 درصد در جهان و در خاورمیانه 22 درصد اعلام کرد.

سهم ایران از ظرفیت پلی‌اتیلن 3.8 درصد در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عبدالحسین بیات در در مراسم افتتاح پتروشیمی پلیمر کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور، تنی چند از وزرا و جمعی از مسئولان کشوری و استانی که در مجتمع صنایع پتروشیمی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: انتقال خط لوله پلیمر، نخستین و بزرگ‌ترین طرح پلیمر در حوزه پتروشیمی است.

بیات ظرفیت پتروشیمی را در حال حاضر 57 میلیون تن عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از طرح خط لوله انتقال پلیمر کرمانشاه، ظرفیت تولید به 3.6 میلیون تن در سال می‌رسد و برنامه داریم این ظرفیت را به 12 میلیون تن برسانیم.

وی با بیان این‌که با افتتاح این طرح امکان تولید 23 پلیمر مختلف داریم و زمینه صرفه‌جویی هزار تنی فراهم می‌شود، تصریح کرد: سهم ایران از ظرفیت پلی‌اتیلن 3.8 درصد در جهان و در خاورمیانه 22 درصد است.

بیات خاطرنشان کرد: سهم کشور ایران در صادرات پلی‌اتیلن به کشورهای عراق و ترکیه در حال افزایش است و می‌توان گفت؛ از محل صادرات کالاهای نهایی از پلی‌اتیلن زمینه اشتغال‌زایی خوبی در کشور ایجاد می‌شود.

وی با بیان این‌که با افتتاح طرح پلیمر کرمانشاه، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی از 1.4 میلیون تن به 800 میلیون تن در سال می‌رسد، تصریح کرد: مصرف صنایع پتروشیمی در کشور کمتر از میزان تولید آن است و در سال 70 ظرفیت تولید ما تنها یک‌هزار و صد تن بود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران تاکید کرد: شرکت پتروشیمی پلیمر کرمانشاه با سرمایه‌گذاری 73 درصد بخش خصوصی و 27 درصد بخش دولتی به‌صورت غیرمستقیم  صورت گرفته است.

انتهای پیام/2700/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول