اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سیاستمداران کرکوک: با هرگونه دخالت ترکیه در امور عراق مخالفیم

خبرگزاری فارس: برخی سیاستمداران و اعضای مجلس استان کرکوک با بیان اینکه هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی عراق را ندارد، عنوان کردند ملت عراق بهتر از هر فرد دیگری می‌توانند مسائل خودشان را حل کنند.

سیاستمداران کرکوک: با هرگونه دخالت ترکیه در امور عراق مخالفیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کرکوک، برخی سیاستمداران و اعضای مجالس این استان مخالفت خود را با هرگونه دخالت برخی کشورها در امور داخلی عراق اعلام کردند؛ هر چند که این دخالت ها خیر خواهانه باشد. این سیاستمداران عنوان کردند که مردم عراق بهتر از هر فرد دیگری می توانند مسائل خودشان را حل کنند.

«محمد خلیل الجبوری» عضو مجلس استان کرکوک در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد دخالت ترکیه در عراق صرفاً اوضاع کشور را آشفته تر خواهد کرد. وی افزود که وضعیت عراق رو به بهبودی است.

در همین راستا «رعد رشدی» عضو  جبهه ترکمان مجلس استان کرکوک نیز با بیان اینکه عراق در سال های اخیر شاهد دخالت های آشکاری از سوی برخی کشورها که در سرنگونی رژیم سابق نقش داشتند بوده است، تصریح کرد حکومت ترکیه این حق را به خود داده که در مسائل داخلی عراق دخالت کند اما این مساله از جانب مردم ترکمان غیر قابل قبول است.

وی افزود که مردم هزاران سال است که در کنار سایر طائفه های این کشور زندگی می کند و هیچ مشکلی تاکنون به وجود نیامده است و من اطمینان دارم که ملت عراق هوشیارتر از آن است که به مسائل طائفی کشیده شود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول