اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

پیش فروش غیرقانونی 12 هزار قبر در قم

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر قم از پیش فروش غیرقانونی 12 هزار قبر در قم توسط یکی از آرامستان‌ها به صورت غیرقانونی خبر داد.

پیش فروش غیرقانونی 12 هزار قبر در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آتش زر صبح امروز در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از عملکرد سازمان بهشت معصومه شهرداری قم اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه تدوین بودجه سال 92 سازمان‌های وابسته به شهرداری قم هستیم اعضای شورای اسلامی شهر قم نسبت به بازدید از وضعیت این سازمان‌ها اقدام کرده تا بتواند در تصویب لایحه بودجه دقت عمل بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهشت معصومه شهرداری قم یادآور شد: در این آرامستان خدمات صدور گواهی فوت، پزشکی قانونی و... وجود داشته و مردم بدون هیچ مشکلی می‌توانند نسبت به تدفین اموات اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مسئله دفن اموات در قبرستان‌های داخل شهر قم یادآور شد: با پیگیری‌های به عمل آمده چند قبرستان از دایره دفن اموات خارج شده ولی هنوز تدفین اموات در برخی دیگر از قبرستان‌ها صورت می‌گیرد.

*دفن اموات در قبرستان‌های داخل شهر همچنان ادامه دارد

وی با اشاره به مشکلات مختلف که در اثر دفن اموات در قبرستان‌های داخل شهر ایجاد می‌شود یادآور شد: باید قبرستان‌ها به حاشیه شهرها منتقل شوند تا مردم به سهولت به زیارت اهل قبور رفته و مشکلات زیست محیطی و ترافیکی نیز حل شود.

آتش زر از تلاش شورای شهر برای ایجاد یک قبرستان در شرق شهر قم خبر داد و گفت: متأسفانه شاهد هستیم که یکی از قبرستان‌های داخل شهر نسبت به پیش فروش 12 هزار قبر اقدام کرده است و در این در حالی است که کاری مغایر با قانون صورت گرفته است و حتی این قبرستان عوارض شهرداری را پرداخت نمی‌کند.

وی ضرورت ایجاد یک قبرستان در منطقه جمکران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کار احداث یک آرامستان در جوار بقعه امام زاده علیرضا(ع) در منطقه جمکران آغاز خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به طراحی‌های صورت گرفته برای احداث این آرامستان یادآور شد: در این آرامستان نسبت به ایجاد بوستان‌های ویژه و سالن‌های مخصوص برگزاری مراسم‌های عزاداری اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/2258/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول