اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر مطرح شد

تأکید صالحی بر تداوم رایزنی‌های تهران و الجزیره برای حل و فصل مسائل منطقه

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه ایران در دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر بر تداوم رایزنی‌ها و مشورت‌های تهران و الجزیره برای حل و فصل مسائل منطقه تأکید کرد.

تأکید صالحی بر تداوم رایزنی‌های تهران و الجزیره برای حل و فصل مسائل منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه با «ابراهیم بولحیه» رئیس کمیسیون سیاست خارجی و همکاری‌های بین‌المللی مجلس الجزایر و هیئت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی در این دیدار با اشاره به مشترکات فراوان تاریخی و فرهنگی و دیدگاه برادرانه و دوستانه بین دو ملت و کشور خاطرنشان کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در سطح بسیار خوب و دوستانه‌ای قرار دارد و مسئولان دو کشور عزم و اراده جدی برای تسهیل و تسریع در روند توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های اقتصادی و تجاری دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به نقش مهم و  تاثیرگذار ایران و الجزایر، بر اهمیت تداوم رایزنی و مشورت مسئولان دو کشور برای کمک به حل و فصل مسائل حساس جاری در منطقه در راستای مصالح و منافع کشورها و مردم منطقه تاکید و از مواضع خوب الجزایر در حمایت از ایران در عرصه‌های بین‌المللی از جمله فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای تقدیر کرد.

صالحی همچنین با اشاره به پیشرفت‌ها و تجربیات بسیار ارزشمند کشورمان در روند توسعه علمی و فناوری کشور، بر آمادگی کشورمان برای تبادل و انتقال متقابل تجربیات در زمینه‌های مختلف بین ایران و الجزایر تاکید کرد.

ابراهیم بولحیه رئیس کمیسیون سیاست خارجی و همکاری‌های بین‌المللی مجلس الجزایر نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به ایران و مذاکرات بسیار خوب خود با مقامات و مسئولان ایرانی، از سطح روابط سیاسی ممتاز دو کشور مبتنی بر مصالح و منافع مشترک ابراز رضایت کرد و بر ضرورت تداوم پیگیری و حمایت همه جانبه از روند توسعه روابط به خصوص از سوی مجالس دو کشور در زمینه‌های تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

بولحیه از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری و صنعتی تجلیل و آمادگی کشورش برای تبادل تجربیات در همه زمینه‌ها با ایران را اعلام کرد.

وی همچنین سفرهای متقابل مسئولان ایرانی و الجزایری و مشورت و رایزنی در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را در راستای مصالح و منافع دو کشور و منطقه بسیار حائز اهمیت و موثر دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول