اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

اگر روحانیت نبود از اسلام چیزی جز خرافات نمی‌ماند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران با برشمردن جایگاه روحانیت در پبشبرد امور دینی و سیاسی گفت: بی‌تردید اگر روحانیت وجود نداشت از اسلام چیزی جز خرافات باقی نمی‌ماند.

اگر روحانیت نبود از اسلام چیزی جز خرافات نمی‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، آیت‌الله سیداحمد خاتمی پیش از ظهر امروز در یادواره 72 شهید روحانی خراسان شمالی اظهار کرد: روحانیت در طول تاریخ همواره در سنگر دفاع از اسلام حضور داشته و از ارزشهای فرهنگی و دینی دفاع کرده‌اند.

وی گفت: عالمان دینی زیادی خودشان را برای ارتقا فرهنگ دینی و علمی در طول دوران تاریخی فدا کرده و تا دین را برای ما زنده کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از شیخ طوسی، صاحب کتاب جواهر و و علامه مجلسی و  سایر علمای بزرگ به عنوان پیشقراولان این عرصه یاد کرد و گفت: این علما هرگز در رسیدن به هدف والای خود دست از تلاش برنداشتند تا فرهنگ دینی به جایگاه خود برسد بنابراین ضرورت دارد تا روحانیت نیز در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

خاتمی با اشاره به نقش روحانیت در دوره‌های تاریخی از جمله قاجاریه گفت: روحانیت در تمام این دوره‌ها نقش برجسته‌ای را در هدایت مردم داشته‌اند و به همین خاطر از زمان قاجار تخریب روحانیت توسط انگلیسی‌ها آغاز و آنان تلاش کردند تا نقش روحانیت را کم رنگ کنند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: روحانیت در تمامی صحنه‌ها چون ملی شدن صنعت نفت، تحریم تنباکو روحانیت پیشتاز این عرصه بودند و در ملی شدن نفت نیز با تلاش روحانیت این مهم محقق شد.

خاتمی گفت: با این همه در آن مقطع بدترین برخورد را با روحانیت داشتند به گونه‌ای که شهید مجتبی نواب‌صفوی تنها زندانی سیاسی آن دوران بود.

وی با بیان اینکه ملی و مذهبی‌ها به دنبال منابع خود در آن مقطع بودند ،‌ تصریح کرد: در زمان رژیم مربوط به پهلوی نیز به خاطر حضور حزب ملی‌ شاهد تحویل قدرت از انگلیسی به آمریکایی‌ها بوده که آن همه ظلم و ستم‌ها علیه ملت روا داشته شد.

امام جمعه موقت تهران از شهدا به عنوان میراث داران انقلاب یاد کرد و گفت: اگر چه شهدا اکنون بین ما نیستند لیکن یادگاران آنها در صحنه بوده و در صحنه حاضر هستند.

خاتمی حضور مردم خراسان شمالی در استقبال از رهبری را در تداوم راه شهیدان دانست و گفت: رهبر انقلاب اسلامی به هر استانی که پا می‌گذارند،‌مردم با  احساسات ابراز عشق و علاقه دارند زیرا معظم له را نه تنها رهبر سیاسی بلکه جانشین خلف امام زمان (عج) می‌دانند.

خاتمی استقبال مردم خراسان شمالی از رهبری را دارای یک تحلیل ویژه و معنا دار عنوان کرد و گفت: مهمترین موضوعی که در این سفر مطرح بوده این است که رهبر انقلاب اسلامی در زمانی به خراسان شمالی آمد که گرانی فزاینده‌ای در جامعه وجود داشت ،‌ولیکن  استقبال مردم خراسان شمالی از رهبر انقلاب اسلامی با شکوه خاصی بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دوربین‌های دشمنان زوم کرده و تلاش داشته‌اند که از شکوه و عظمت استقبال مردم از رهبری بکاهند، خاطر نشان کرد: با این وجود با شکوه‌ترین استقبال از رهبری را شما مردم ولایت مدار خراسان شمالی رقم زدید و بی‌تردید این تداوم راه شهیدان است.

انتهای پیام/63002/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول