اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مرزبانی استان ایلام:

98 درصد از مناطق آلوده به مین در ایلام پاکسازی شد

خبرگزاری فارس: جانشین مرزبانی استان ایلام گفت: 98 درصد از مناطق آلوده به مین در ایلام پاکسازی شد.

98 درصد از مناطق آلوده به مین در ایلام پاکسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام هادی حسین‌زاده صبح امروز در دیدار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از مرزهای استان ایلام اظهار داشت: با اجرای عملیات پاکسازی در استان 86 هکتار زمین کشاورزی پاکسازی و به مردم واگذار شده است.

وی ادامه داد: با این اقدام ارزنده حدود 50 درصد محصولات کشاورزی شامل غلات و دانه‌های روغنی از زمین‌های مین‌زدایی شده در جنوب استان ایلام تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: مرزبانی استان ایلام تمهیدات لازم برای کشاورزان و دامداران را فراهم کرده تا بتوانند با خاطر آسوده در نقطه صفر مرزی به فعالیت و کسب و کار بپردازند.

حسین‌زاده همچنین گزارشی از وضعیت عمران و انسداد مرز شامل پروژه‌های آبرسانی، برق‌رسانی، جاده‌سازی و عمرانی پرداخت و تصریح کرد: تمام امکانات مرزبانی برای پایش مرز بکارگیری شده است.

جانشین فرماندهی مرزبانی استان ایلام با اشاره به آمار بیکاری و فقر در استان ایلام خواستار پیگیری ایجاد بازارچه کوله‌وری و توسعه میادین نفتی موجود در استان ایلام با استفاده از نیروی کار بومی شد.

وی از احمد شو‌هانی نماینده مردم ایلام، ایوان، ملک‌شاهی، مهران و شیروان چرداول در مجلس شورای اسلامی خواست تا در رفع مشکلات استان ایلام، اختصاص اعتبار برای آبادانی در مرزها و تقویت مرزبانی کشور اهتمام بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی به بازدید از مناطق مختلف مرزی از جمله پاسگاه‌ها و برجک‌ها و جاده‌های احداث شده پرداخت و از خدمات مرزبانی استان ایلام تقدیر کرد.

انتهای پیام/2246/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول