به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رضا جمالی ظهر امروز در جمع مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: این امر با هدف نوینسازی عملکرد سازمانهای صنفی و ترغیب اصناف از شیوههای سنتی به شیوههای مدرن و کارآمد صورت پذیرفته است و به عنوان یکی از برنامههای دارای اولویت در دستور کار اداره امور اصناف و تشکلها قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: با راهاندازی این سامانه مدرسین و مراکز آموزشی و تمام متقاضیان دریافت پروانه کسب باید با مراجعه به سامانه آموزش مجازی اصناف به آدرس www.asnafiranian.ir نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام کنند.
جمالی افزود: اطلاعات مراکز آموزشی نیز باید توسط مجری آموزش اصناف که غالبا مجامع امور صنفی هر شهرستان هستند به صورت مشخص و با ذکر دورههای آموزشی در سامانه مذکور ثبت شود.
رئیس اداره امور اصناف و تشکلهای صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: دارندگان پروانههای کسب و تمام متقاضیان آموزش نیز باید در همین سامانه ورود کرده و ضمن ثبت نام برای دورههای درخواستی و مورد نیاز برای شرکت در آزمونهای مربوطه نامنویسی کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز گفت: مهمترین برنامههای عملیاتی انجام گرفته و در حال انجام این سازمان در جهت تنظیم بازار شامل ذخیرهسازی کالا، تامین و توزیع کالا، ساماندهی شبکههای توزیع، برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم (پائیزه)، برگزاری فروش فوقالعاده اصناف در ماه مبارک رمضان و مهر ماه سالجاری، انعقاد تفاهمنامه تامین کالا و پرداخت یارانه نقدی است.
اسماعیل مرحمتی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون اقدامات متعددی شامل تشکیل جلسات مستمر درخصوص برنامه ریزی در تنظیم بازار استان اتخاذ شده است که منجر به 24 جلسه با 114 مصوبه در مباحث مختلف و تعداد 38 جلسه شورای کنترل و نظارت بر بازار با 320 مصوبه پیرامون مسائلی همچون تنظیم بازار کالاهای اساسی و پروتئینی و برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا بوده است.
وی در ادامه از برنامههای آینده تنظیم بازار خبر داد و گفت: با توجه به ایام پایانی سال (ایام نوروز) برخی از کالاهای اساسی، مواد پروتئینی و میوه در استان توزیع خواهد شد که میتواند بخش عمدهای از نیازهای مردم را تامین کند.
انتهای پیام/66006/ر20/ض1002