اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قم؛ پیشرو در برخورد با واحدهای غیرمجاز پرورش طیور

60 واحد غیرمجاز پرورش طیور در قم شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی قم گفت: استان قم نخستین استانی است که با واحدهای غیرمجاز پرورش طیور به صورت قانونی برخورد کرده است و در این راستا 60 واحد غیرمجاز شناسایی شده‌اند.

60 واحد غیرمجاز پرورش طیور در قم شناسایی شدند

نادر اشراقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه دستورالعملی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان طرح تضمین کیفیت و سلامت دام و طیور صادر شده است گفت: بخشی از این طرح که از سوی مدیرکل دامپزشکی ابلاغ شده است، مربوط به برخورد با مراکز غیرمجاز دام و طیور است.

وی با اشاره به اینکه این طرح شامل بازدید مشترکی است که از طریق اداره کل دامپزشکی و معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود اظهار داشت: بعد از انجام این بازدید‌ها صورت جلسه‌ای برای برخورد قانونی با واحدهای متخلف و ارجاع مشترک پرونده به مراجع قانونی تنظیم می‌شود.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی قم ادامه داد: با توجه به جلسات برگزار شده و مصوباتی که تنظیم شده است آماری از تمام واحدهای غیرمجاز موجود در سطح استان به دست آمده است.

ارجاع 21 مرکز غیرمجاز پرورش طیور به مراجع قانونی

اشراقی خاطرنشان کرد: از بین 60 واحد شناسایی شده در استان 21 واحد از مراکز غیرمجاز پرورش طیور به مراجع قانونی و تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمام واحد‌های غیرمجاز به منظور برخورد اولویت بندی شده‌اند گفت: تعدادی از واحد‌ها به عنوان واحدهای فاقد پروانه و فعال دسته‌بندی شده و تعدادی نیز فاقد پروانه هستند که فعالیتی ندارند.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی قم افزود: علاوه بر این‌ واحدها مراکزی هستند که دارای پروانه بوده اما تغییر کاربری داده و در زمینه‌ای غیر از پروانه مربوطه فعالیت می‌کنند.

اشراقی ادامه داد: با همکاری‌های صورت گرفته از سوی سازمان تعزیرات حکومتی اقدامات قانونی در زمینه ارائه اخطاریه انجام شده و روند تکمیلی آن به عنوان اعلام اخطاریه‌های بعدی در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: به استثنای 9 واحد غیرمجاز پرورش طیور که در بخش‌های استان قم مانند کهک و خلجستان فعالیت دارند، بقیه واحدها متروکه، غیرفعال و تخلیه شده‌اند و در پرورش طیور فعالیتی ندارند.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی قم خاطرنشان کرد: جعفریه از جمله بخش‌هایی است که دارای واحد‌های پرورش غیرمجاز طیور است که در نظر داریم بعد از بازدید این منطقه، صورت جلسه بازدید مشترک‌ آن به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شود.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول