اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان خواستار شد

استفاده از راهکار‌های بهینه مصرف انرژی در کارخانه‌های آجر‌پزی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: استفاده از راهکار‌های بهینه مصرف انرژی در کارخانه‌های آجر‌پزی ضروری است و از ابتدای امسال یک کارخانه آجر‌پزی در استان از این راهکار‌ها استفاده می‌کند.

استفاده از راهکار‌های بهینه مصرف انرژی در کارخانه‌های آجر‌پزی

سعادت بهرامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه کانی شیل از سنگ دانه‌های بسیار کوچک است، اظهار کرد: کانی شیل به آسانی ورقه ورقه و یا در امتداد سطوح معینی شکسته می‌شود.

وی به بالا بودن مقاومت کانی شیل نسبت به خاک رس اشاره کرد و ادامه داد: در برخی از مناطق عمق برداشت خاک رس و انتقال آن به کارخانه آجر به 10 متر می‌رسد در صورتی که خاک رس قابلیت‌های کشاورزی و حاصلخیزی دارد و نباید بیش از این میزان برای ساخت آجر از خاک رس استفاده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه هر ساله بیش از 50 هکتار خاک رس در اصفهان برای ساخت آجر گودبرداری می‌شود، تصریح کرد: خاک رس از خاک‌های آب‌رفتی و مرغوب کشاورزی تلقی می‌شود و استفاده از این نوع خاک محدود شدن منابع کشاورزی را به دنبال دارد.

وی به مزایای کاربرد استفاده از کانی شیل در تولید و ساخت آجر اشاره کرد و افزود: مقاومت فشاری بسیار بالا، خاصیت ضد سایش بودن برای تولید آجر کف‌فرش، پایین بودن درصد جذب آب، مقاومت در برابر یخ‌زدگی، عدم جذب آلودگی محیط به سطح آجر‌نما و زیبا‌سازی نمای ساختمان‌ها از کاربرد استفاده از کانی شیل در تولید و ساخت آجر به شمار می‌رود.

بهرامی تاکید کرد: استفاده از راهکار‌های بهینه مصرف انرژی در کارخانه‌های آجر‌پزی ضروری است و از ابتدای امسال یک کارخانه آجر‌پزی در استان به صورت آزمایشی این راهکار‌ها را در مجموعه صنعتی خود اجرا کرده است.

وی با اشاره به ضرورت گسترش استفاده از این راهکار‌ها در سایر واحد‌های تولید آجر اضافه کرد: استفاده از این راهکارها سبب کنترل مصرف سوخت در کوره‌های آجرپزی می‌شود.

انتهای پیام/63004/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول