اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت شمشیربازی استان اردبیل:

کمتر از دو سال اهداف هیئت محقق شد/ اردبیل قطب شمشیربازی کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت شمشیربازی استان اردبیل گفت: ما سال 87 هیئت شمشیربازی استان اردبیل را تحویل گرفتیم اما در کمتر از دو سال توانستیم به اهداف تعریف شده دست یابیم.

کمتر از دو سال اهداف هیئت محقق شد/ اردبیل قطب شمشیربازی کشور

هادی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سال 87 که هیئت شمشیربازی را تحویل گرفتیم هیچ امکانات و ساماندهی در این هیئت صورت نگرفته بود که ما سعی کردیم از همان روزهای نخست برنامه راهبردی چهار ساله خود را تعریف و تبیین کنیم تا بتوانیم در برش یک ساله، ماهانه و روزانه برنامه‌هایی که مورد نظرمان بود را تحقق بخشیم.

وی بیان داشت: در گام اول سعی کردیم داشته‌های خود‌مان را احصا کنیم و به عنوان اولین استان علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز این رشته ورزشی را توسعه دهیم.

این مسئول تقویت حوزه آموزش، تربیت مربیان، داوران و شناسایی بازیکنان مستعد را از رویکردهای این هیئت در چهار سال گذشته توصیف کرد و افزود: بنده از مدیران سابق تربیت بدنی و مدیرکل فعلی قدردانی می‌کنم که این هیئت را همراهی کردند تا در کمتر از دو سال بتوانیم اهداف چهار ساله‌مان را تحقق ببخشیم.

سرپرست هیئت شمشیربازی استان اردبیل گفت: شهرستان نیر به عنوان اولین شهرستان فعال در شمشیربازی از خرداد 87 فعالیت خود را آغاز کرد و امروز شاهد درخشش شمشیربازانی همچون آرزو قره‌گوشی هستیم که در سطح ملی، آسیایی و بین‌المللی درخشش دارند.

وی یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های راهبردی و استراتژی هیئت شمشیربازی را توجه به توانمندی ورزشکاران و همچنین مدال‌آوران و جوانان و نوجوانان با استعداد برای حضور در مسابقات ملی و بین‌المللی اعلام کرد و گفت: شمشیربازان ما در مسابقات آسیایی درخششی بی‌نظیر داشتند.

وسایل شمشیربازی گران قیمت است

صباغی با بیان اینکه وسایل و ابزار شمشیربازی گران قیمت بوده و شامل رشته‌های خاص و لوکس به شمار می‌رود، افزود: خرید تجهیزات و امکانات این رشته که اغلب وارداتی بوده و با تامین ارز وارد کشور می‌شود با مشکلات و تنگناهایی مواجه شده به طوری که جز دستکش که تولید داخلی است سایر امکانات به صورت وارداتی تامین می‌شود.

سرپرست هیئت شمشیربازی استان اردبیل گفت: در چهار سال گذشته تلاش فدراسیون و هیئت بر این بوده که این تجهیزات و امکانات با کمترین هزینه در اختیار ورزشکاران قرار گیرد و ما حتی در هیئت، شرکت تعاونی را راه‌اندازی کردیم تا ماسک و لباس شمشیربازی را به صورت اقساطی ارائه کند.

وی ادامه داد: امسال به دلیل مشکلات مالی این شرکت تعاونی نتوانسته این تجهیزات و امکانات را تهیه و در اختیار ورزشکاران قرار دهد در حالی که بی‌توجهی به این رشته‌ای که 48 مدال در المپیک دارد هیچ ثمر و نتیجه‌ای جز محروم شدن از کسب این مدال‌ها به همراه ندارد.

صباغی از سونیا بی‌نظیر، دریا آردن، آرزو قره‌گوشی و امیرمحمود کنعانی به عنوان استعدادهای بی‌نظیر رشته ورزشی شمشیربازی استان اردبیل یاد کرد و گفت: در تجلیل از این قهرمانان، اداره کل ورزش و جوانان هیچ آیین تجلیلی برگزار نکرده و دو سال است بر اساس یک سیاست جدید شاهد آن هستیم تنها از قهرمانان آسیایی و المپیک تجلیل می‌شود درحالی که مدال‌آوران دیگر از این تجلیل محروم هستند

استاندار به داد هیئت‌های ورزشی برسد

سرپرست هیئت شمشیربازی استان اردبیل بیان داشت: قرار است با همکاری ورزش و جوانان استان اردبیل در ماه آینده برنامه تجلیل از مدال‌آوران آسیایی رشته شمشیربازی و سایر رشته‌های ورزشی در اردبیل برگزار شود.

صباغی به اوضاع نامساعد مالی هیئت‌های ورزشی استان اشاره کرد و گفت: امسال وضع مالی هیئت‌ها بسیار نامناسب است و در نشست اخیر روسای هیئت‌ها با استاندار مشکلات و نارسایی‌ها مطرح شد و استاندار قول دادند تا یک میلیارد تومان برای هیئت‌ها پرداخت کنند که امیدواریم حداقل 200 میلیون تومان آن در گام اول پرداخت شود تا مشکلات و نارسایی‌های مالی هیئت‌ها برطرف شود.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: با توجه به اینکه 12 آذر 91 دوران مدیریت بنده در هیئت شمشیربازی تمام شد از آن روز به عنوان سرپرست در این هیئت فعالیت می‌کنم که جا دارد از رئیس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان و سایر مسئولان استانی و همچنین اسپانسرها و رسانه‌ها در طی چهار سال گذشته در همراهی این هیئت قدردانی کنم.

انتهای پیام/62002/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول