اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مالکی: نباید به افراط‌گراها و افراد بد نیت اجازه فعالیت داد

خبرگزاری فارس: نخست وزیر عراق برخی مطالبات تظاهرات کنندگان عراقی را مشروع دانست و تاکید کرد که نباید به افراط‌گراها و افرادی که نیت‌های خبیث دارند، اجازه فعالیت داده شود.

مالکی: نباید به افراط‌گراها و افراد بد نیت اجازه فعالیت داد

به گزارش خبرنگار فارس در عراق، نوری المالکی نخست وزیر عراق با تاکید بر اهمیت همبستگی میان تمام ملت عراق این اصل را برای از بین بردن فرصت برای افرادی که در کمین عراق هستند، لازم دانست و تاکید کرد که البته برخی مطالبات تظاهرات کنندگان در استان الانبار مشروع است.

دفتر نوری المالکی دیروز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: نوری المالکی امروز هیئتی از روحانیون دینی را به حضور پذیرفت که از جمله آنها شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت در این کشور بود، این دیدار با هدف تلاش برای گفت‌وگو با تظاهرات کنندگان و تحقق مطالبات مشروع مطرح شده در تظاهرات برگزار شده است.

این بیانیه به نقل از مالکی می‌نویسد: باید اعتدالگراها و عقلا و علمای دینی و روسای عشایر و همه نیروهای خیر خواه زمینه‌ای برای افراط‌گرایی در کشور و افرادی که نیت‌های پلید دارند، باز نکنند تا آنها کشور را به سمت‌هایی بکشانند که عواقب خوبی ندارد.

وی برخی از مطالبات تظاهرات کنندگان به ویژه در مورد بازداشت شده‌ها و زنان را مشروع دانست و تاکید کرد که آنها را خود پیگیری خواهد کرد.

مالکی از علما خواست تا کمیته‌ای را با حضور تعدادی از علما و قضات تشکیل دهند تا بتوانند از این طریق زندانیان و بازداشتی‌ها را آزاد کرده و خلل‌های موجود را به سرعت برطرف کنند.

هیئت علمای اهل تسنن نیز در این دیدار وعده داد که اسامی تمامی افراد اعتراض کننده را دریافت کرده و شکایت‌ها و پرونده‌های آنها را پیگیری و دستورات لازم را صادر خواهند کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول