اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاون حزب جمهوریخواه خلق ترکیه:

سرنوشت سوریه به دست مردم این کشور تعیین شود

خبرگزاری فارس: حزب جمهوریخواه خلق ترکیه که در بحران سوریه در جناح مخالف آمریکا قرار گرفته مداخله قدرت‌های فراسوی اقیانوس‌ها در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله سوریه را محکوم کرد.

سرنوشت سوریه به دست مردم این کشور تعیین شود

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، در حالی که حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور از بدو آغاز بحران سوریه با قرار گرفتن در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی از سیاست‌های این محور شرارت علیه سوریه و نیز گروه‌های تروریستی درگیر با دولت دمشق حمایت کرده، حزب جمهوریخواه خلق، اصلی ترین حزب مخالف دولت آنکارا در برخورد با این بحران در مقابل دیدگاه‌های آمریکا و متحدان غربی و مرتجع عربی این کشور صف آرایی کرده و با سیاست‌های اردوغان در قبال سوریه به مخالفت پرداخته است.

در همین راستا «فاروق لوغ اوغلو» معاون حزب جمهوریخواه خلق که پس از دیدار و گفت‌وگو با هیاتی به نمایندگی از شورای ملی سوریه طی نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران تصریح کرد که سرنوشت سوریه باید بدست مردم این کشور تعیین شود و به همین دلیل حزب متبوع وی هرگونه مداخله از فراسوی اقیانوس‌ها در امور داخلی کشورهای منطقه منجمله سوریه را محکوم می‌کند.

لوغ اوغلو خاطرنشان کرد که دیدار و گفت‌وگوی نمایندگان این حزب با گروه‌های معارض سوری صرفا به منظور حمایت از حقوق مردم سوریه بوده و حزب جمهوریخواه نه از این گروه‌ها و نه از دولت سوریه جانبداری کرده و تنها از مردم سوریه حمایت می‌کند.

معاون حزب جمهوریخواه خلق همچنین تاکید کرد برای حل بحران سوریه آغاز مذاکراتی فراگیر بین دولت دمشق و گروه‌های معارض ضروری است.

اظهارات لوغ اوغلو مبنی بر تعیین سرنوشت سوریه بدست مردم این کشور و آغاز گفت‌وگوی فراگیر با حضور همه طرف‌های درگیر در سوریه از سوی کارشناسان مسائل منطقه به صورت حمایت حزب جمهوریخواه خلق از طرح شش ماده‌ای اخیر ایران که دربرگیرنده این دو مورد هم هست، ارزیابی شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول