اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرضا:

5 برابر شدن یارانه پرداختی به مردم یک وعده تبلیغاتی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرضا گفت: مطرح شدن بحث افزایش یارانه پرداختی به مردم از سوی رئیس جمهور یک وعده تبلیغاتی است.

5 برابر شدن یارانه پرداختی به مردم یک وعده تبلیغاتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، عوض حیدرپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس اطلاعات و آماری که از سوی رئیس سابق سازمان هدفمندی یارانه‌ها مطرح شد درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها در طول دو سال گذشته رقمی در حدود 25 هزار و 400 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که در طول این مدت رقمی بیش از 80 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه به مردم پرداخت شده است.

نماینده مردم شهرضا با اشاره به تخطی رئیس جمهور از قانون هدفمندی یارانه‌ها و برنامه پنجم توسعه گفت: در حالی که مقرر شده بود از محل هدفمندی یارانه‌ها درآمدی به خزانه دولت واریز شود اما درحقیقت دولت با فروش نفت در شرایط سخت تحریم، در آمد ناشی از آن را به عنوان یارانه به مردم پرداخت کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت براساس قانون موظف است سالانه 30 درصد از درآمد ناشی از قانون هدفمندی را به بخش تولید پرداخت کند، افزود: در حال حاضر این رقم به بخش تولید پرداخت نشده است و از سوی دیگر میزان 20 درصدی که مقرر شده بود بابت هزینه‌های جاری به صندوق دولت واریز شود نیز عمل نشده و در حال حاضر دستگاههای دولتی رقم قابل توجهی به وزارت نیرو بدهکار هستند.

حیدرپور اضافه کرد: بدون شک در حالی که رئیس جمهور خواستار ادامه روند فعلی باشد مجلس شورای اسلامی براساس قانون و به نیابت از عموم مردم در برابر این فعالیت‌ها ایستادگی می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضای انتخاباتی حاکم بر جامعه بیان کرد: در حال حاضر سه گروه اصول گرایان، اصلاح طلبان و حامیان دولت در این میدان حاضر هستند و مطرح شدن برخی مسایل در راستای اجرای مدل مدودف ـ پوتین است.

نماینده مردم شهرضا ادامه داد: دولت با طرح مسایلی از قبیل پنج برابر شدن یارانه پرداختی به مردم درصدد القای این موضوع است که عده‌ای نمی‌خواهند این برنامه عملیاتی شود و در برابر دولت ایستادگی می‌کنند.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول