اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا خبر داد

کشف 366 قطعه اجناس عتیقه در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از کشف 366 قطعه اجناس عتیقه با قدمت 2 هزار و 500 سال قبل از عصر آهن در این شهرستان خبر داد.

کشف 366 قطعه اجناس عتیقه در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، احمد عسگری عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان، پلیس را حافظ جان و مال مردم و ارائه دهنده آرامش اجتماعی دانست.

وی از کشف و شناسایی بالغ بر 366 قطعه اجناس عتیقه در این شهرستان خبر داد و افزود: این کشف و شناسایی در راستای گزارش‌های مردمی در زمان معامله و فروش آن انجام شده است.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا با بیان اینکه این اجناس عتیقه دارای قدمت بالغ بر 2 هزار و 500 سال قبل از عصر آهن است، اذعان کرد: بیشتر این اجناس متعلق به گورستان‌های باستانی صومعه‌سرا است.

وی، انواع سنگ‌های قیمتی، دکمه‌های تزئینی مفرغی، قطعه‌های طلا، انگشتری و گوشواره با اشکال باستانی و سکه را از جمله قطعات کشف و ضبط شده از عاملان خرید و فروش آنها برشمرد.

عسگری با اشاره به دستگیری عاملان خرید و فروش اجناس عتیقه مذکور، تصریح کرد: دراین راستا دو نفر دستگیر شده و پس از تکمیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.

وی با بیان اینکه تمام اجناس عتیقه کشف شده، مورد بررسی کارشناسان میراث فرهنگی قرار گرفته است، متذکر شد: بالغ بر 314 قطعه از اجناس عتیقه کشف شده اصل و قیمتی است.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا با اشاره به اقدام‌های حوزه راهنمایی و رانندگی شهری، گفت: در آذر سال‌جاری بالغ بر 88 دستگاه از انواع خودرو و 285 دستگاه موتورسیکلت متخلف در صومعه‌سرا توقیف شده است.

به گفته وی، این وسایل نقلیه متخلف به دلیل مسافرکشی غیر مجاز، نداشتن مدارک و استفاده نکردن از کلاه ایمنی توقیف شدند.

عسگری از پلمب 26 واحد صنفی در صومعه‌سرا خبر داد و یادآور شد: این واحدهای صنفی به دلیل رعایت نکردن مقررات صنفی، شئونات اسلامی و بی‌توجهی آیین‌نامه اداره اماکن صومعه‌سرا تا بررسی نهایی پلمب شده است.

انتهای پیام/84003/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول