اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری:

حکومت دینی برهم‌زننده تمام معادلات نادرست سیاسی سلطه است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: حکومت دینی با محوریت دین تمام معادلات سیاسی نظام سلطه اعم از لیبرال‌ها و سوسیالیسم‌ها را به هم می‌زند.

حکومت دینی برهم‌زننده تمام معادلات نادرست سیاسی سلطه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی ظهر امروز همزمان با بزرگداشت حماسه 9 دی در محل دانشگاه علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: ایران اسلامی بنیانگذار نظام حکومتی با عنوان حکومت علوی و تشیع در جهان است.

وی افزود:‌ بعد از 14 قرن که حکومت دینی با مدل فقه شیعی در جامعه اسلامی بنیان‌ نهاده شد نظریه‌پردازان، مخالفان و ایده‌پردازان زیادی از ملل مختلف و با گرایشات سیاسی متفاوت به مخالفت برخاستند.

جلالی با بیان اینکه قرن 17 و دوران رنسانس آغاز جنبش‌های ضدتبلیغی دین در تاریخ شمرده می‌شود، خاطر نشان کرد: قرن 17 شاهد تبلیغات منفی علیه دین بودیم که تمامی این تبلیغات مبتنی بر عقب‌ماندگی دین و تعارض دین با علم دین بود.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در دوران تبعید خود در نوفل لوشاتو در حالی با قدرت به همه اعلام می‌کند که پایه‌گذار حکومت دینی خواهد بود و نه شرقی و نه غربی، در حالی که لیبرال‌ها از غرب و سوسیالیسم‌ها از شرق به جان دین افتادند و حتی امروز پس‌لرزه‌هایش را در برخی جریان‌های روشنفکری می‌بینیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به اینکه قدرت و شجاعت امام (ره) بلوک شرق و غرب را آشفته ساخت و آنان نسبت به مواضع خود احساس خطر کردند، گفت: حکومت دینی با محوریت و معیار دین بر هم زننده تمام معادلات سیاسی نادرست استکبار و نظام سلطه اعم از لیبرال‌ها و سوسیالیسم‌ها است.

جلالی فتنه و فتنه‌گران را در تمام تاریخ بشر امری مداوم دانست و اذعان کرد:‌ در پس تمام انقلاب‌های دینی در این سه دهه شاهد بروز و ظهور فتنه به شکل گوناگون بوده‌ایم؛ سه روز پس از انقلاب تمام گروه‌های چپ و راست در دانشگاه تهران صف‌کشی و سنگربندی کرده و با هدف تخریب دین فتنه‌انگیزی کردند.

وی از دیگر انواع فتنه از اوایل انقلاب تاکنون یاد کرد و گفت: یکی از فتنه‌های دیگر که گریبانگیر حامیان انقلاب بوده فتنه ترور است؛ 7 تیر 60 شاهد آتش‌سوزی 72 تن از مسئولان بودیم و این آتش‌سوزی فتنه‌ای بیش نبوده است، 17 هزار شهید ترور که مجموعه‌ای از مسئولان، معروفان، شهدای محراب و حتی از عموم جامعه بوده‌اند مبین این امر است که فتنه گریبان این حامیان ولایت فقیه را در ادوار تاریخ همچنان گرفته است.

مسئول دفتر آیت‌الله مصباح یزدی از جنگ هشت ساله با عنوان فتنه دیگر یاد کرد و گفت‌: در هشت سال جنگ تحمیلی چهار استان مهم زیر خط آتش جنگ قرار گرفتند و این در شرایطی رخ داد که ایران دچار تحریم تجهیزات نظامی بود؛ خودمختاری شهرها آغاز شده، ترورها اوج گرفت و فتنه در این هشت سال بیداد می‌کرد.

وی سال 68 را سال بروز جنگ نرم در جامعه ایرانی اسلامی دانست و تأکید کرد: دشمنان نظام که دریافتند ایران شکست‌ناپذیر است و با تجهیزات نظامی مغلوب نمی‌شود از سال 68 با روی کار آمدن رفسنجانی به برنامه‌ریزی و توطئه‌چینی در مسیر جنگ نرم گام برداشتند.

جلالی افزود: سال 68 هاشمی‌رفسنجانی و شکل‌گیری کارگزاران سازندگی را شاهد بودیم که توجه به نگاه اقتصادی در این برهه زمانی سبب کم‌رنگ شدن نگاه‌ها به باورها، ارزش‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس بود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: بر اساس تئوری‌پردازی اصلا‌ح‌طلبان دهه اول انقلاب ایدئولوژیک بوده و سال 68 با حضور هاشمی رفسنجانی شبهه دموکراسی آغاز شده و آنان در سال 88 مبادرت به ایجاد دموکراسی کردند.

وی ادامه داد: از سال 68 تا 88 فضای کشور به دست این نظریه‌پردازان بوده؛ آموزش کسانی چون مهاجرانی، کدیور، اکبر گنجی و حجاریان نقطه عطفی برای سران فتنه در مسیر پیشبرد اهداف شوم آنها تلقی می‌شود.

جلالی مطبوعات دوران اصلاحات را در سال 81، 82 و 83 مغایر با اصول نظام برشمرد و گفت:‌ رسانه‌ها و مطبوعات، فعالیت‌های فرهنگی و همه نظریه‌ها و اقدامات در دوران اصلاحات به ویژه این سه سال مغایرت زیادی با اصول قانونمند نظام اسلامی داشته و شاهد آن هستیم که نظریات در این سه سال مبین آن بود که دموکراسی باید به گونه‌ای بر جامعه حاکم شود که مردم آزادانه بتوانند حتی علیه معصومین خود راهپیمایی کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از عملکرد آیت‌الله مصباح یزدی در مسیر احیای آرمان و اندیشه‌های امام راحل یاد کرد و افزود: آیت‌الله مصباح در خطبه‌های نماز جمعه خود در آن زمان تأکید زیادی داشتند در اینکه گفتمان رهبری پابرجا بماند و دین را مبتنی بر دوستی و دشمنی، صلح و در عین حال مقابله با دشمنان اسلام تبیین کرده‌اند.

جلالی با ابراز نارضایتی از تبلیغات منفی سران فتنه نسبت به دین و مواضع دین در اداره جامعه تصریح کرد: دین یعنی صلح و صفا و لبخند اما این نکته قابل ذکر است که دین اسلام در برابر تولی، تبری هم دارد و در برابر دوستی، دشمنی را تعریف می‌کند؛ اگر فرهنگ شهادت‌طلبی و جهاد نباشد جنگ غزه و جنگ 33 روزه لبنان و دفاع مقدس وجود نداشت و این جنگ‌ها مبین جهاد در راه خدا است، این در حالی است که این ایده به شدت مورد انتقاد سران فتنه قرار گرفت و آنان گفتند از فرهنگ شهادت‌طلبی و جهاد بوی خون می‌آید و این مغایر با دموکراسی است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری سال 84 را سال بر هم زدن تمام آمال و ایده‌های پوچ فتنه نامید و گفت: دهه چهارم انقلاب را با شعارهای امام راحل آغاز کردیم و تابلوی گفتمان ساده‌زیستی، عدالت‌محوری و مبارزه با اشرافیت در فاز سوم حرکت انقلاب دولت اسلامی کلید خورد.

انتهای پیام/70017/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول