اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

بصیرت‌افزایی از مهم‌ترین عبرت‌های حماسه 9 دی بود

خبرگزاری فارس: آیت‌الله سید احمد خاتمی گفت: بصیرت‌افزایی و برچیدن بساط فتنه از مهم‌ترین عبرت‌های شیرین حماسه بزرگ 9 دی بود.

بصیرت‌افزایی از مهم‌ترین عبرت‌های حماسه 9 دی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در همایش حماسه بصیرت امت در صحن امامزاده عبدالله بافق با تشکر از مردم مؤمن و ولایتمدار بافق اظهار داشت: مردم بافق همواره در همه صحنه‌های انقلاب و دفاع از نظام پیشگام بوده‌اند و آیندگان هم اگر بخواهند شناسنامه بافق را بنویسند، نمی‌توانند از این افتخارات غافل شوند.

امام جمعه موقت تهران با تبیین زوایای حماسه 9دی‌ماه افزود: قیام مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی که پاسخ کوبنده‌ای به فتنه‌گران بود، از عبرت‌های تلخ و شیرینی برخوردار است.

خاتمی با اشاره به ضرباتی که فتنه‌گران به حیثت نظام مقدس اسلامی در سطح بین‌المللی زدند، افزود: هنجارشکنان حضور 40 میلیونی و کم سابقه مردم در انتخابات را که می‌توانست باب جدیدی در عرصه سیاست خارجی باز کند، مخدوش کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ساختارشکنی این گروه فریب خورده را در روز عاشورای حسینی هتک حرمت به آرمان‌های عظیم قیام عاشورا دانست.

خاتمی، حادثه 9 دی‌ماه را بزرگ و ماندگار عنوان کرد و گفت: گرچه فتنه‌گران در روزهای قبل از آن حوادث تلخ و ناگواری برای مردم رقم زدند اما حرکت خودجوش مردم در 9 دی، کام ایران را شیرین و گوارا کرد.

امام جمعه موقت تهران، حضور گسترده مردم در صحنه، ولایت‌پذیری ملت، ارج نهادن به آرمان‌های بلند نظام و انقلاب، بصیرت‌افزایی و برچیدن بساط فتنه را از مهم‌ترین عبرت‌های شیرین حماسه بزرگ 9 دی برشمرد.

خاتمی برخی از رویدادهای تاریخ اسلام در مورد فتنه‌گری را یادآور شد و تصریح کرد: در صدر اسلام فتنه‌گران با دسیسه خود و فریب مردم سه جنگ را در زمان حضرت علی (ع) به راه انداختند.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: فتنه‌گران و عوام‌فریبان دوران حکومت حضرت علی (ع) ناکثین و قاسطین و خوارج نهروان بودند.

وی به اصل پایبندی مردم به ولایت فقیه تاکید کرد و یادآور شد: مردم به اندازه‌ای که به ولایت ابراز عشق کردند از سران فتنه تبری جستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این انقلاب شجره تنومندی است که ریشه در عمق جان و وجود مردم دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام هم که با دسیسه قصد براندازی دارند به خوبی می‌دانند که امروز جمهوری اسلامی در اوج افتخار و سربلندی قرار دارد.

امام جمعه بافق نیز در ابتدای این همایش با گرامیداشت حادثه 9 دی ماه 88 از حضور آیت‌الله خاتمی در شهرستان بافق تقدیر کرد و گفت: شهرستان بافق روزهای تاریخی و ماندگار را در پرونده خود دارد که یکی از این روزها حضور آیت‌الله خاتمی در بافق است.

حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی افزود: مردم بافق ولایتمداری خود را در طول تاریخ انقلاب ثابت کردند که نمونه آن حضور گسترده مردم در دوران دفاع مقدس و همه عرصه‌ها است.

انتهای پیام/2464/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول