اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگو فارس با بهمن پرورش غواص کرمانشاهی

غواصی که 21 بار با مرگ دست و پنجه نرم کرد

خبرگزاری فارس: بهمن پرورش، غواص کرمانشاهی است که تاکنون 21 بار با مرگ دست و پنجه نرم کرده است.

غواصی که 21 بار با مرگ دست و پنجه نرم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهمن پرورش غواص کرمانشاهی است که از چهار سالگی با شنا کردن در رودخانه‌های غرب کشور، به‌ویژه سیمره آشنا شده و غواصی را از سال 61 در سراب نیلوفر شروع کرده است.

این غواص کرمانشاهی که پدرش از شناگران ماهر بوده، از سال 68 در سوانح مختلف انسان‌های مختلفی را نجات داده و به مدت 13 سال است که به ‌صورت حرفه‌ای و امدادی غواصی می‌کند.

پرورش تاکنون 86 نفر را در سوانح مختلف نجات داده و غالباً این افراد در عملیات‌های امداد و نجات و به شکل تصادفی نجات پیدا کرده‌اند.

بهمن پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: سال‌ها است که کار ریزعلی فداکار را انجام می‌دهم و در شش ماهه نخست امسال بیش از 100 شبانه‌روز امدادرسانی داشته‌ام و تاکنون 21 بار در رویارویی با مرگ قرار گرفته‌ام که با اراده خداوند متعال و دعای خیر مردم، نجات پیدا کرده‌ام.

وی ادامه داد: هدف من کمک کردن به مردم است آن‌هم در روزگاری که پول همه چیز است و من از مبالغ زیادی پول گذشته‌ام و به خانواده‌های زیادی کمک کرده‌ام.

پرورش با بیان این‌که طی این سالیان 32 جسد را به‌صورت دو نفری از آب بیرون کشیده‌ام، گفت: دنیای زیر آب تاریک است و آن‌جا باید با خطر دست و پنجه نرم کرد و دنبال غریق بود.

وی شنا کردن در آب‌های آزاد را بسیار خطرناک دانست و توصیه کرد: استخر جای مناسبی برای شنا کردن است.

13 سال به‌خاطر خانواده‌های داغدار لبخند نزده‌ام

این غواص کرمانشاهی تصریح کرد: 13 سال است که وقتی برای بیرون آوردن غریق از آب اقدام می‌کنم، به‌خاطر خانواده‌های داغدار لبخند نزده‌ام.

وی شهرت را عامل قبول مسئولیت بیشتر دانست و ادامه داد: اگر تکبری داشتم در فاضلاب‌های رودخانه قره‌سو دنبال غریق نمی‌رفتم و تا وقتی که خدا بخواهد به مردم خدمت می‌کنم.

پرورش خاطرنشان کرد: در بیشتر عملیات‌هایی که رفتم، چند نفر غواص قبل از من رفته و موفق نشده بودند و موفقیت‌های من به‌خاطر لطف خدا است و من همیشه خدا را شکر می‌گویم.

وی عنوان کرد: خانواده‌هایی که عزیزشان غرق شده، از بیرون آمدن جنازه آرامش می‌گیرند و تاکنون افراد زیادی را که خفه شده‌اند، از زیر آب بیرون آورده‌ام.

پرورش گفت: تور، قلاب و سیم ماهیگیران سهل‌انگار، نخاله‌های ساختمانی، سیم خاردار، شاخه درختان، سنگ، شتاب تند آب و نداشتن دید؛ کار من‌را با سختی‌های زیادی مواجه می‌کند.

وی افزود: احساس من از کاری که می‌کنم در این بیت شعر است:

عشق دردانه است و من غواص و دریا می‌کده/ سر فرو بردم در آن‌جا تا کجا سر بر کنم

پرورش تأکید کرد: با کاری که انجام می‌دهم هزاران خانواده داغدار را از نگرانی درآورده‌ام، چون وقتی کسی غرق می‌شود، تمام اقوامش کنار رودخانه می‌آیند.

وی عنوان کرد: تاکنون به 54 شهر امدادرسانی کرده‌ام و چندین بار به برخی شهرها رفته‌ام و در کرمانشاه بیش از 50 عملیات انجام داده‌ام.

پرورش از مردم خواست که از خدا بخواهند کارهایش خالصانه در پرونده قیامتش ثبت شود و از خانواده‌اش که برایشان وقت مناسب نمی‌گذارد، عذرخواهی و تشکر کرد.

وی اظهار داشت: از خیلی از مسئولان گله‌مند هستم و برخی یگان‌های امدادی، کپسول‌های مرا پر نمی‌کنند و از سیددادوش هاشمی، استاندار کرمانشاه تشکر می‌کنم، چراکه به حرف‌های من‌ احترام می‌گذارد. 

پرورش مقاومت بدنی خود را در سطح بالایی اعلام کرد و تصریح کرد: از استان سردسیر به استان گرمسیر می‌روم و درخواست بیرون آوردن جسد از آب از کشور ترکیه و بنگلادش داشته‌ام و به‌طور میانگین هر هفته در آب‌های ایران هستم و مشکلات فراوانی در هر عملیات سپری می‌کنم.

وی ادامه داد: یک بار هم درخواست کمک کسی را رد نکرده‌ام و در قبال کاری هم که انجام می‌دهم پول نمی‌گیرم، چراکه هدفم خدمت کردن به مردم است و گاهی بیرون آوردن یک غریق، یک ماه به‌طول انجامیده است.

پرورش در پایان گفت: در صورت نیاز، افراد می‌توانند با مدیریت بحران استانداری و هلال احمر کرمانشاه هماهنگی لازم را انجام دهند و من آماده ارائه خدمت هستم.

 

 

 

 

 انتهای‌پیام/2700/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول