اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان یزد:

برگزاری جشنواره‌ها هنرمندانی اصیل به تئاتر یزد معرفی کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف در استان یزد توانست هنرمندان اصیل و ارزشمندی به تئاتر یزد معرفی کند.

برگزاری جشنواره‌ها هنرمندانی اصیل به تئاتر یزد معرفی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی در اختتامیه دومین جشنواره ملی نمایشنامه خوانی تجلی بصیرت با اشاره به اینکه هنرمندان هنر نمایش باید متون نمایشی خود را تقویت کنند، اظهار داشت: در صورتی که بحث محتوایی هنر نمایش تقویت نشود، مخاطب دیگر علاقه‌ای به هنر تئاتر نشان نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه شایسته است بیش از هر زمان دیگری اسباب تقویت حوزه هنر تئاتر فراهم شود.

عبدالحسینی عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای اعتلا و توسعه حرفه‌ای تئاتر ضرورتی انکارناپذیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین با اشاره به برگزاری چند دوره جشنواره‌های متنوع و متفاوت تئاتر در استان یزد بیان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها سبب شده تا هنرمندان اصیل و ارزشمندی برای فعالیت در حوزه تئاتر معرفی شوند.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی نیز در این مراسم اظهار داشت: به مناسبت حماسه 9 دی دفتر تئاتر خیابانی انجمن نمایش یزد بعد از پایان نمازجمعه در 20 استان کشور به طور همزمان تئاتر اجرا کرد.

ابراهیم گله دارزاده بیان کرد: این نمایش‌ها با موضوع حماسه 9 دی به صورت خیابانی اجرا شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی برای ارتقا و توسعه هنر تئاتر در حال انجام است،گفت: این وظیفه ما است که با یک تدبیر عالمانه بکوشیم تا بخشی از ضعف‌ها و نارسایی‌های هنری و حمایت از فعالان این بخش را برطرف کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد نیز طی سخنانی با بیان اینکه تئاتر یکی از هنرهای ارزشمند محسوب می‌شود، اظهار داشت: به اعتقاد بسیاری از هنرمندان ریشه‌های هنر تئاتر را می‌توان در آیین‌ها و آداب و رسوم اجتماعی جستجو کرد.

غلامحسین دشتی افزود: هنرمندان این عرصه با تکیه بر دانش علمی مفاهیم و مضامین ملی و دینی را در قالب هنر تئاتر اجرا و به مخاطب خود القا کنند.

وی تاکید کرد: تئاتر یکی از تأثیرگذارترین هنرها در بین مخاطبان است و با زبان تئاتر می‌توان بسیاری از مفاهیم ارزشمند را به خوبی و رسا به مخاطب انتقال داد.

دشتی ادامه داد: باید تلاش کرد، این هنر ارزشمند روز به روز بیش از پیش تقویت و شکوفا شود.

وی همچنین خواستار انسجام فعالان این رشته هنری و توجه ویژه برنامه ریزان فرهنگی به این موضوع شد.

در این مراسم از برگزیدگان بخش صحنه خوانی، موسیقی، متون نمایشی، نمایشنامه خوانان زن و مرد،کارگردان و اجراهای برتر با لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل به عمل آمد.

در این جشنواره هشت نمایش به اجرا درآمد که از  جمله می‌توان به «اسماعیل اسماعیل» به نویسندگی جمشید خانیان و کارگردانی امیرصاحب جلال، «من قاضی القضاتم مرگ مهر کردم به مهر» به نویسندگی نصرالله قادری و کارگردانی احمد ندافی، «خواب در تالار آیینه» به نویسندگی و کارگردانی سعید شهریار، «مرگ ناصر» به نویسندگی جمشید خانیان و کارگردانی آزاده کمال بروجردی، «مخالف خوان» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا قلی پور، «حدیث آصف زهر خورده» به نویسندگی نصرالله قادری و کارگردانی شقایق حدادی، «شکوفه‌های زمستانی» به نویسندگی زهرا غلامی و کارگردانی ایمان شیعه و «سرگذشت خانه ما» به نویسندگی علیرضا عمادی و کارگردانی ارشیا اقبالی اشاره کرد.

انتهای پیام/2464/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول