اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معارض سوری:

سوریه به معارضان داخلی اختیارات گسترده‌ای داد/ مشکل گروه‌های تکفیری است

خبرگزاری فارس: یکی از معارضان داخلی سوریه با اشاره به اینکه نظام سوریه به معارضان داخلی اختیارات گسترده‌ای داده و در مذاکره و دستیابی به راه‌حل برای بحران سوریه جدی است، مشکل اصلی سوریه را وجود گروه‌های تکفیری تروریستی دانست.

سوریه به معارضان داخلی اختیارات گسترده‌ای داد/ مشکل گروه‌های تکفیری است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، «نبیل فیاض»، نویسنده و منتقد سوری که از معارضان داخلی سوریه به شمار می‌آید، تاکید کرد، برخلاف آنچه در رسانه‌ها منتشر می‌شود، ماموریت «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با شکست مواجه نشده است.

وی بهترین راه‌حل برای بحران سوریه را طرح ژنو برشمرد و پیش‌بینی کرد که نشست «ژنو2» با تغییر و تحولات بسیاری همراه باشد.

این معارض سوری با اینکه دولت سوریه و طرف‌های معارض درباره گفت‌وگو و حل اختلافات خود از طریق مذاکره جدی هستند، گفت: مشکل اصلی در نحوه تعهد و التزام گروه‌های سلفی تکفیری نهفته است که هیچ تعهدی و توجهی به تلاش‌های ابراهیمی نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: وجود گروهی به نام «جبهه یاری اهل شام» در سوریه هیچ ارتباطی با برقراری آزادی و دمکراسی در کشور ندارد و اینها تماما گروه‌های سلفی و ترویستی مزدوری هستند که اقدام به کشتار شهروندان و غیرنظامیان بی‌پناه می‌کنند.

این معارض سوری درباره گروهی که خود را «ارتش آزاد» نامیده است، گفت که چیزی تحت عنوان ارتش آزاد در سوریه وجود ندارد و آنها نیز مزدوران سارقی هستند که از اهالی شهرها و روستاهای مختلف سوریه در قبال عدم حمله به آنها و غارت و چپاول خانه‌هایشان زور می‌گیرند.

فیاض درباره سرکوب این گروه‌های تروریستی توسط دولت سوریه و وارونه جلوه دادن حقایق توسط رسانه‌های مغرض گفت: نظام سوریه به معارضان داخلی اختیارات مهمی داد و تلاش‌های بسیاری برای موفقیت گفت‌وگو با معارضان و دستیابی به یک فرمول و راهکار مشترک انجام داد، چه در غیر این صورت هیچ‌گاه معارضی چون «حسن عبد العظیم» در صفحه تلویزیونی سوریه ظاهر نمی‌شد و به راحتی از نظام انتقاد نمی‌کرد و هم اکنون مشاهده می‌شود که نظام تمایل بسیاری به گفت‌وگو با «هیثم مناع» و دستیابی به توافق با او دارد.

فیاض درباره معارضان خارج نشین نیز گفت: برخی معارضان که خود را «ائتلاف دوحه» نامیده‌اند و من با برخی از آنها در ارتباط هستم، بی‌پرده به من گفتند که وضعیت معارضان داخل بسیار بهتر از معارضان خارجی است چون آنها تنها در اتاق‌های توطئه‌های ناپاک به سرمی‌برند.

وی درخصوص طرح ایران برای حل بحران سوریه گفت که سوریه هم اکنون پیش از هرچیز به خلاص شدن از گروه‌های تروریستی نیاز دارد که سوریه را نابود کردند.

فیاض در پایان تاکید کرد که سوریه سقوط نخواهد کرد و همه سوری‌ها از آن دفاع خواهند کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول