اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طایفه‌گرایی راه به جایی نمی‌برد

مالکی: با قدرت و ایستادگی، آشتی و حاکمیت ملی در عراق پا گرفت

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر عراق گفت: آشتی و حاکمیت ملی کشور از نظر بسیاری فقط توهم و خیال بود اما با قدرت و ایستادگی مردم و اراده آنان توانستیم آن را در کشور برقرار کنیم.

مالکی: با قدرت و ایستادگی، آشتی و حاکمیت ملی در عراق پا گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بغداد، نوری مالکی نخست وزیر عراق امروز در کنفرانس «آشتی و حاکمیت ملی» در بغداد گفت: هرچند آشتی و حاکمیت ملی عراق، از نظر بسیاری فقط توهم و خیال بود، اما با قدرت و ایستادگی توانستیم آن را در کشور برقرار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گروهی در عراق، ذره ای به حاشیه رانده نشد، اظهار داشت: برخی تصور می کردند عراق پس از گرفتار شدن در کشتار و ویرانی و اشغالگری بیگانگان، دیگر نخواهد توانست حاکمیت خود را بازیابد تا جایی که آن را نوعی توهم و خیال‌پردازی می دانستند اما ما با  قدرت و ایستادگی و اراده مردم توانستیم حاکمیت را بار دیگر به کشور بازگردانیم.

فتنه انگیزی و طایفه گرایی راه به جایی نمی برد

نخست وزیر عراق تصریح کرد: عراقی ها توانستند عملیات های تروریستی که  جان زنان، کودکان و سالخوردگان را می گرفت، پشت سر گذاشته و پیروزی های زیادی را به ثمر بنشانند زیرا با اتحاد و یکپارچگی است که می توان دستاوردهای زیادی را محقق ساخت نه از طریق دسته بندیی هایی که برخی با فتنه انگیزی همچنان به دنبال آن هستند.

مالکی سپس این سوال را مطرح کرد که چه کسی جز دشمنان و تاجران سلاح و قاتلان مردم، از فتنه انگیزی طایفه ای در عراق سود می برد؟

وی تاکید کرد: ما امروز برای متوقف ساختن طایفه گرایی و عاملان آن به صدای زنان و مردانی نیاز داریم که دیروز برای از بین بردن طایفه گرایی فریاد برآوردند.

دمکراسی در عراق نوپا است

نخست وزیر عراق اظهار داشت: دمکراسی در عراق نوپا است و برخی مفهوم واقعی آن را نمی دانند زیرا رژیم سابق مفاهیم اشتباهی را در ذهن بسیاری از عراقی ها ایجاد کرده بود.

وی تاکید کرد: هیچ گاه کسی حتی به اندازه ذره ای به حاشیه نرفته است و دولت عراق مبتنی بر اصل مشارکت است و ما مشارکت واقعی را به رسمیت می شناسیم و طرف مقابل نیز باید آن را بپذیرد و درک کند که دولت بر اساس شایستگی و کارایی های واقعی و قانونی برپا شده است نه بر اساس اقلیت و اکثریت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول