اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای مقامات نظامی آمریکا درباره به‌کارگیری موشک‌های ایرانی در سوریه

خبرگزاری فارس: 2 مقام نظامی آمریکا مدعی شدند ارتش سوریه به جای موشک‌های اسکاد،‌ از موشک‌های فاتح 110 ساخت ایران استفاده می‌کند.

ادعای مقامات نظامی آمریکا درباره به‌کارگیری موشک‌های ایرانی در سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ 2 مقام نظامی آمریکا در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان مدعی شدند که ارتش سوریه این هفته 2 موشک کوتاه برد ساخت ایران (فاتح 110) را به سوی مواضع معارضان پرتاب کرده است.

سی‌ان‌ان گزارش داد موشک‌های فاتح 110 از مدل‌های مختلف موشک اسکاد که پیش از این توسط ارتش سوریه مورد استفاده قرار می‌گرفت، دقیق‌تر هستند.

این گزارش افزود: این مقامات نظامی آمریکا خواسته‌اند به دلیل حساسیت اطلاعات، نامشان فاش نشود.

تاکنون مقامات ایرانی در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

شبکه سی‌ان‌ان در ادامه به معرفی موشک فاتح 110 و مقایسه آن با موشک‌های اسکاد پرداخت و نوشت: «موشک‌های فاتح 110، قادر هستند 125 مایل مسافت را طی کنند در حالی که موشک‌های اسکاد، تا مسافت 185 مایلی پیش می‌روند.»

این شبکه با اشاره به دقت بالای موشک‌های فاتح افزود: «اما موشک‌های فاتح 110، دایره خطای احتمالی (CEP) 300 فوت دارند در حالی که دایره خاطی احتمالی موشک‌های اسکاد، یک‌هزار و 480 فوت است.»

دولت‌های غربی در ماه‌های اخیر سعی کرده‌اند با اتهام زنی به ارتش سوریه مبنی بر هدف قراردادن مواضع معارضان در خاک ترکیه، سیستم دفاع موشکی پاتریوت را در این کشور مستقر کنند.

انتهای پیام/م.ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول