اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

در برنامه دیروز امروز فردا مطرح شد

دهقان: «انتخابات آزاد» کلیدواژه فتنه در انتخابات آینده/ رحیمیان: مدعیان خط امام مرزبندی‌شان را با نهضت آزادی مشخص کنند

خبرگزاری فارس: برنامه «دیروز امروز فردا» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و محمد دهقان عضو هیئت‌رئیسه مجلس برگزار شد.

دهقان: «انتخابات آزاد» کلیدواژه فتنه در انتخابات آینده/ رحیمیان: مدعیان خط امام مرزبندی‌شان را با نهضت آزادی مشخص کنند

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در برنامه شب گذشته « دیروز امروز فردا» با موضوع تبیین حماسه 9 دی اظهار داشت: در فتنه سال 88 وزیر خارجه آمریکا، نخست‌وزیر انگلستان و مسئولان در جه اول فرانسه، آلمان و اسرائیلی‌ها قرص و محکم‌تر از همه وارد صحنه شدند، اظهارداشت: این‌ها به صورت آشکار از طرف مقابل تعریف و تمجید کردند و این در حالی است که روزی که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید به فرمایش امام‌خمینی(ره) مبنی بر اینکه «پیرو ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیب نرسد»، تصریح‌کرد: چرا وقتی دشمن از ما تعریف می‌کند باز هم بیدار نمی‌شویم؟ 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌شود این اتفاقاتی که افتاد از ذهن‌ها پاک شود و اینکه نباید عذرخواهی صورت گیرد، گفت: قضاوت یکسانی نمی‌‌توان کرد؛ بالاخره افراد متفاوت هستند کسانی با چشم باز و حساب شده وارد شده و از اول اعتقادی به امام(ره) نداشتند و مدعی پیروی از امام(ره) بودند؛ عده‌ای نیز در خط امام بودند.

حجت‌الاسلام رحیمیان یادآور شد: اگر نمونه‌های برخورد امام(ره) را مرور کنیم متوجه می‌شویم که اگر ایشان هم بودند چه طور برخورد می‌کردند؛ اینکه آقایان ادعای پیروی از امام می‌کنند اما شعار جمهوری ایرانی و نه غزه و نه لبنان سر می‌دهند و روزه‌خواری آشکار در ماه رمضان دارند؛ اگر امام روز عاشورای 88 را می‌دید چه می‌کردند؟

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید ادامه داد: کسانی که شرط گذاری می‌کنند مرزبندی با آمریکا و اسرائیل و عربستان پیشکششان؛ حداقل مرزبند خود را با نهضت آزادی‌ها مشخص کنند.

حجت‌الاسلام رحیمیان همچنین در پاسخ به این سؤال که چه معیارهایی وجود دارد که اسیر فتنه نشویم، افزود: از وزارت کشور سازندگی و هاشمی دوم خرداد و خاتمی بیرون آمد آن هم در زمانی که جریان چپ سرسخت با هاشمی دشمنی می‌ورزید؛ از وزارت کشور اصلاحات نیز احمدی‌نژاد درآمد؛ آیا این تجربه برای ما کافی نیست که انتخابات ما از سالمترین انتخابات‌های دنیا است؛ برای انتخابات آینده مردم اطمینان 100 درصد به نظامشان داشته باشند که تقلب در آن امکان‌پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید یادآور شد: مردم ما فریب مجاهدین خلق و بعد هم ادعای پیروی از خط امام(ره) را نخوردند و اکنون نیز فریب طرفداری از امام زمان(عج) نمی‌خورند و پیرو معیارهایی که امام(ره) مشخص کرده حرکت می‌کنند.

همچنین محمد دهقان عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه اظهارداشت: فتنه یعنی غبارآلود شدن فضا؛ یک عده خواص مردود شده و جزء کودتاچیان بودند؛ همچنین و برخی از خواص هم که دارای مقامات بودند مردود شدند البته آغوش نظام باز است اما کسی که به کشور خیانت کرده و کودتای براندازی داشته دیگر نمی‌تواند بیاید بلکه باید در گوشه‌ای بنشیند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: تعدادی نیز در فتنه 88 سکوت کردند؛ البته حساب کسی که فتنه را رهبری کرده جداست اما برخی زمانی که این نظام غریبانه منتظر بود خواص حرف بزنند و فضا را روشن کنند سکوت کردند و این‌ها در آن زمان رفوزه شدند و مردم راجع به آنها قضاوت می‌کنند اما آغوش نظام به خاطر بلندنظری که دارد باز است.

وی یادآور شد: برخی آن زمان در داخل تندروی داشتند که الان باید اعدام شوند اما نظام مدبرانه و عاقلانه اجازه داد قبل از اینکه در دادگاه محاکمه شوند در محکمه افکار عمومی محاکمه شوند و این اتفاق هم افتاد.

دهقان در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه برخی که سکونت کرده‌اند معتقدند ما با افکار طرف مقابل مشکل داشتیم، اظهارداشت: بحث ما آن زمان موسوی و احمدی‌نژاد نبود، انتخابات تمام شد و از روز بعد از انتخابات یک فتنه و آشوب داخلی ایجاد شد؛ کسای که گفتند به خاطر اشکالات طرف مقابل سکوت کردیم مصالح خود را بر مصالح نظام ترجیح دادند چراکه در آنجا مصالح نظام و انقلاب و مردم مطرح بود نه شخص و گروه.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه برخی از خواص وسط میدان رفته و خطاهای فتنه‌گران را بی‌خاصیت و میدان‌داری کردند تا آتش فتنه را بخوابانند، افزود: عده‌ای در مجلس با وجود تنوع سلایق اما از منظر نظام میدان‌داری و نصیحت کردند؛ رهبری علاوه بر تبیین، مدیریت می‌کردند و شورای عالی امنیت ملی را مسئول کردند تا مواظب باشند به کسی ظلم نشود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر شرط‌گذاری افرادی که آن موقع خیانت کردند واقعاً بی‌شرمانه است؛ قطعاً فراموشی هم همین طور است.

دهقان با تأکید بر اینکه تیم رسانه‌ای جریان فتنه به خارج فرار کردند، تصریح‌کرد: اینها از قبل پیوند داشتند؛ امیرارجمند بعضا نویسنده بیانیه‌های موسوی بود و اکنون دبیر شورای راه سبز امید است؛ وی برادر مسعود امیرارجمند است که رئیس اطلاعات سازمان منافقین است حال اینکه موسوی می‌دانسته یا نه نمی‌دانم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پاسخ به این سؤال که ماه‌های آینده حساس است و تحلیل شما از انتخابات آینده چیست؟ گفت: همان جریانی که در سال 88 خیانت و صدمات زیادی به ملت و نظام وارد کرد همان جریان الان رمز حضورش «انتخابات آزاد» است؛ از اول انقلاب انتخابات ما آزاد است اما اکنون رمز جریان فتنه و انحرافی انتخابات آزاد است.

وی یادآور شد: هیچ نظامی حاضر نیست ک کسانی که ارزش‌های نظام را قبول ندارد در رأس خود قرار دهد چراکه در واقع مطرود مردم هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول