اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنگ قدرت بین سران اسرائیلی قبل از انتخابات آینده بالا گرفت

خبرگزاری فارس: با رایزنی‌های گروه‌های سیاسی صهیونیستی برای تشکیل ائتلاف‌های انتخاباتی، جنگ قدرت در میان سران این رژیم برای تصدی پست‌های کلیدی افزایش یافته است.

جنگ قدرت بین سران اسرائیلی قبل از انتخابات آینده بالا گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هفته نامه فلسطینی المنار، با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی و گمانه‌زنی های رسانه‌ای در مورد پیروز این انتخابات، جنگ قدرت در میان مقامات رژیم صهیونیستی نیز افزایش یافته است، این در حالی است که بحران‌های روز افزون در سرزمین‌های اشغالی ماههای پایان کابینه جنگ افروز رژیم صهیویستی را نیز از تغییرات بیشتر در امان نگه نداشته است.

از سوی دیگر با نزدیک شدن به زمان انتخابات در سرزمین‌های اشغالی رایزنی‌ها در میان مقامات سیاسی برای تشکیل ائتلاف‌های جدید می‌طلبد که سهم هر کدام از حزب‌های حاضر در ائتلاف ها مشخص شود، در همین راستا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی سعی دارد به عنوان یکی از گزینه های حاضر در انتخابات با چینش احزاب مختلف سهم بالایی از کرسی ها را به خود اختصاص دهد تا شاید بتواند برای دوره ای دیگر خود را در سمت نخست وزیری رژیم صهیونیستی نگه دارد، وی در این راستا تمایلی به ایجاد تغییرات در وزارت خارجه، دارایی و دفاع ندارد و سعی دارد آنها را در دست ائتلاف جدید «لیکود و بیتنا »نگه دارد.

گفته می شود نتانیاهو تا زمان مشخص شدن سرنوشت آویگدور لیبرمن وزیر خارجه مستعفی رژیم صهیونیستی و دادگاه فساد وی، خود سرپرستی وزارت خارجه را نیز در اختیار خواهد داشت و آن را به هیچ یک از شرکای ائتلاف خود پیشنهاد نخواهد داد.

در مورد مهم‌ترین گزینه‌ها برای تصدی وزارت جنگ در کابینه آینده سرزمین های اشغالی در صورت پیروزی نتانیاهو در انتخابات، منابع مطبوعاتی از «موشه یعلون» نام می‌برند، احتمالا پست وزارت دارایی نیز به یکی از اعضای لیکود برسد که در صدر فهرست رأی آورندگان این ائتلاف در کنیست است.

این در حالی است که یعلون رقبای سرسختی برای تصدی وزارت جنگ دارد، یکی از این رقبا آویگدور لیبرمن وزیر مستعفی خارجه است که تمایل زیادی برای تصاحب این منصب دارد، از سوی دیگر یائیر شامیر فرزند اسحاق شامیر نخست وزیر سابق و از سران حزب اسرائیل بیتنا از دیگر نامزدهای احتمالی تصدی این سمت هستند.

به همین علت منابع لیکود اعلام کرده‌اند که هنوز دادن این منصب به یعلون قطعی نشده است، بویژه اینکه این نگرانی در لیکود وجود دارد که دادن این منصب به یعلون باعث شود وی قدرت خود را در حزب افزایش داده و در آینده خود را به عنوان جانشین نتانیاهو معرفی کند.

این در حالی است که یعلون بارها اعلام کرده که سازش بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها همچنان دور از دسترس است و مدیریت بحران و درگیری‌ها بهترین راه حل مشکلات در مرحله آینده می باشد.

قرار است انتخابات پارلمانی اسرائیل۲۲ ژانویه (۳ بهمن) در سرزمین های اشغالی برگزار شود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول