اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سردار جزایری:

9دی چشم فتنه را کور کرد/ سران‌فتنه مستحق مجازات‌های سنگین هستند

خبرگزاری فارس: معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سران جریانی که خود را اصلاح‌طلب می‌نامند در جریان فتنه 88، خیانت بزرگی در حق انقلاب اسلامی انجام دادند و مستحق مجازات‌های سنگین بوده و هستند.

9دی چشم فتنه را کور کرد/ سران‌فتنه مستحق مجازات‌های سنگین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سید‌مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در جمع مسئولین نیروهای مسلح با اشاره به دخالت دشمنان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری، اظهار داشت: آنچه در جریان انتخابات سال 88 روی داد، طراحی و اجرای کودتای حساب شده و پیچیده‌ای بود که دشمنان انقلاب اسلامی با تامل بسیار روی نتایج آن برنامه‌ریزی کرده و امیدوار بودند که پرونده انقلاب را خواهند بست.

وی در ادامه گفت: اسناد موجود حاکی از آن است که سالها بر روی این موضوع کار شده بود و ارتباطات گسترده و تعریف شده‌ای میان گروه‌ها و جریانات مسئله‌دار، مخالف و ضدانقلاب با سرویس‌های خارجی برقرار شده و نقش هر یک از عوامل داخلی در پازل کودتا مشخص شده بود.

جزایری افزود: مطلب حائز اهمیت در طرح کودتا حضور عوامل داخل نظام و بخشی از بدنه مدیریتی کشور در این فتنه بزرگ بود و همین امر سبب دلگرمی کامل امریکا، صهیونیست‌ها و انگلیس و سایر هرم مدیریت عالیه کودتا را فراهم آورده بود.

وی اعلام داشت: در بررسی و کنکاش فتنه 88 هیچ عاملی موثرتر از گروه کسانی که جزئی از بدنه حاکمیت و دولت بودند، نقش نداشت و لذا خیانتی که این افراد انجام دادند، حتی بزرگتر از عملکرد 30 ساله مجموعه ضدانقلاب اندازه‌گیری می‌شود.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جاری شدن الطاف الهی و وجود نعمت رهبری و ولایت فقیه و هوشمندی مردم در چارچوب تدابیر رهبر عزیز انقلاب، نظام و کشور را از یک خطر بزرگ نجات داد که همگان تجلی این واقعه را در 9 دی همان سال به عیان دیدند و پاسداشت یوم‌الله 9 دی در حقیقت تشکر از خدای متعال به حساب می‌آید.

جزایری همچنین اظهار داشت: سران جریانی که خود را اصلاح‌طلب می‌نامند در جریان فتنه 88، خیانت بزرگی در حق انقلاب اسلامی، نظام، ولایت فقیه و مردم انقلابی ایران اسلامی و بلکه سایر مسلمانان و ملت‌های آزاده جهان انجام دادند و آگاهانه در پازل آمریکا و سرویس‌های امنیتی و جاسوسی غرب علیه تمامیت کشور بازی کردند و مستحق مجازات‌های سنگین بوده و هستند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به اینکه رافت نظام اسلامی سبب تلاش این افراد برای حضور مجدد در بخش‌های بالای مدیریتی کشور شده است، اظهار داشت: این موضوع لزوم هوشیاری مدیران و مردم را در برخورد با این جریان دو چندان می‌کند. عده‌ای فکر می‌کنند دو نوع اصلاح‌طلب خوش‌خیم و بدخیم وجود دارد. این در حالی است که شواهد گویای آن است که توسط افراد منتسب به این جریان کودتای نرم و فتنه 88 هیچ گاه به وضوح محکوم نگردید و جرم کسانی که در برابر آن هجمه بزرگ به تمامیت انقلاب سکوت کردند کمتر از صحنه گردانان فتنه نیست.

جزایری اذعان کرد: البته باید حساب آن دسته از مردم و بدنه نخبگی کشور که فریب شعارهای اصلاح‌طلبان را خورده‌اند، از مدیریت فتنه جدا کرد، مردم و نخبگان هیچ‌گاه دست به دست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نمی‌دهند. لیکن نباید فریب تغییر چهره دادن کسانی که در معرکه مدیریتی فتنه حضور داشته و امروز رنگ عوض کرده‌اند، خورد.

سخنگوی نیروهای مسلح گفت: خط قرمز جریان اصول‌گرایی و همه کسانی که مایلند در این چهارچوب شناخته شوند، عدم همکاری و همراهی با اصلاح‌طلبان فتنه‌گر و باور نسبت به بدخیم بودن این جریان است.

این مقام ارشد نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد: در شرایط کنونی گروه‌ها و جریانات سیاسی هیچ جریانی به اندازه جریان فتنه خطرناک نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول