اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

تکرار/ سخنگوی جبهه پایداری:

حماسه 9 دی خط تمایز انقلاب اسلامی با کلوپ قدرت و ثروت بود

خبرگزاری فارس: سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه حماسه 9 دی خط تمایز انقلاب با کلوپ قدرت و ثروت بود،‌گفت:یک گروه معلوم‌الحال که یک سر آن خارج از کشور و سر دیگرش به کلوپ ثروت و قدرت است، امروز می‌خواهند اصل نظام را از بین ببرند.

حماسه 9 دی خط تمایز انقلاب اسلامی با کلوپ قدرت و ثروت بود

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در همایشی به مناسبت سالروز حماسه 9 دی که روز گذشته در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: پس از اینکه شور و حال شروع انقلاب گذشت و ایام جنگ تحمیلی به اتمام رسید، ناخودآگاه یک فضایی در بین برخی افراد، مسئولان و حتی رزمندگان دفاع مقدس به وجود آمد که پیگیر زندگی شخصی خود باشند.

وی افزود: در واقع این معنا که پس از این باید به زندگی خود رسیدگی کنیم به فرهنگی تبدیل شد که فاصله‌ای بین باورها و کارهای روزمره را در خیلی از کارها رقم زد، یعنی افرادی که پیش از انقلاب توفیق حضور در صحنه‌های دفاع از آرمان‌های امام خمینی (ره) را داشتند و در این راه شکنجه‌ها و حبس‌های زیادی را متحمل شده بودند و یا کسانی که در جنگ تحمیلی همه وجود خود را صرف دفاع مقدس کرده بودند، بدون این که عقایدشان تغییر کند، گفتند که ضرورتی ندارد مانند آن سال‌ها عمل کنیم.

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: ابتدای این تغییر این بود که می‌خواستند کشور را به پیشرفت برسانند اما متأسفانه امتداد و نهایت این کار به اینجا ختم شد که برای برخی مادیات دنیا محور اصلی قرار گرفت، بنا بر این برای اینکه از شیرینی‌های دنیا باز نمانند، هر چیزی را مجاز دانستند.

لنکرانی افزود: در دیداری که بسیجیان کشور در سال 86 در محضر رهبر معظم انقلاب بودند، ایشان فرمودند روزگاری در این مملکت عده‌ای بودند که هم بال با ملائکه بودند و امروز از شیاطین بدترند، باید توجه کنیم که کسی که روزگاری از ملائکه بوده، چگونه این مقام را از دست می‌دهد  و از شیاطین نیز  بدتر می‌شود، از شیاطین بدتر شدن یعنی اینکه خودش نیز در جامعه فسق و فجور ایجاد می‌کند.

 

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی، مادیات دنیوی چشم عده‌ای را کور کرد و نهایتا به اینجا رسیدند که برای دست یافتن به مادیات دنیا همه چیز را برای خود مجاز بدانند.

وی اضافه کرد: رانت‌خواری‌ها و برخی از فسادهایی که امروز هم کماکان مشاهده می‌کنیم، ریشه در این دارد که برخی مادیات دنیایی را اصل قرار دادند و همه چیزشان از جمله دین و اعتقاد خود را قربانی کردند.

لنکرانی افزود: این افراد گروهی بودند که در حال حاضر هم در جامعه ما وجود دارند و اثرگذاری‌های خاص خود را دارند، در صحنه اقتصادی هم وقتی که امکانات خود را بسیج می‌کنند، گاها به نتیجه‌ای هم می‌رسند که از چشم مردم ما پنهان نیست.

 

وی ادامه داد: عده‌ای نیز در این بین تا حدی پیچیده‌تر بودند، این طور هم نبود که خیلی به دنبال مادیات دنیا به معنی رفاه باشند اما باورشان این شد که برای اینکه کشور پیشرفت کند نباید بر اساس باورها و اعتقاداتی که در سال 57 در بین مردم وجود داشت، عمل کنیم.

 

لنکرانی یادآور شد: اعتقادشان این بود که اگر قرار باشد کشور را به پیش ببریم لازم است که از آموخته‌های دیگران استفاده کنیم، لذا این روند در عملکرد بسیاری از افرادی که امور اجرایی کشور را در دست داشتند، دنبال شد.

 

سخنگوی جبهه پایداری افزود: آنهایی که دولت توسعه یا دولت امید را هدف خود قرار داده‌اند، در واقع روند آنها تقلید از سایرین است، در وقایع 20 سال گذشته می‌بینیم که این دو گروه اولا همواره در ارکان قدرت یا حضور مستقیم داشته و یا اثرگذاری قالبی داشتند.

 

وی تصریح کرد: این افراد که به سمت مدرنیزه رفته و آرمان‌های انقلاب اسلامی در سال 57 را عقب‌افتاده و از بین رفته دانستند، امروز با هم مرتبط هستند و کلوپی با محتوای ثروت و قدرت ایجاد کردند که در ایام مختلف نیز سعی می‌کنند با هم همکاری داشته باشند.

 

لنکرانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخابات مجلس اخیر فرمودند که سعی کنید وابستگان به قدرت و ثروت وارد مجلس نشوند، اشاره ایشان شاید به همین نکته بود که کلوپ قدرت و ثروت در حال تلاش است که همه امور کشور را تحت تأثیر قرار دهد که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اظهار داشت: بعضی از این دو گروه در سال گذشته به حدی در مطالب خود غرق شدند که یا برای ثروت‌اندوزی و یا برای مدلی که بر اساس باور آنها بهترین مدل است، خود را کم کم مجاز دانستند که با دشمنان این مردم ارتباطاتی برقرار کنند و نمونه‌های آن نیز برای همه آشکار شد.

 

وی ادامه داد: فتنه سال 88 و ادامه‌دار شدن آن می‌تواند بهترین روشن‌گری برای عموم مردم و مسئولان باشد.

 

لنکرانی تصریح کرد: به عقیده بنده اوج این وقایع انتخابات سال 88 بود، یعنی تمام توان گروه قدرت و ثروت و از جمله دسته‌ای از افراد که خود را مجاز دانستند برای منافع خود با خارجی‌ها نیز ارتباط برقرار کنند، وارد میدان شدند.

سخنگوی جبهه پایداری متذکر شد: در برابر این وقایع و این هجوم همه‌جانبه از این گروه قدرت و ثروت واکنش‌های متفاوتی را شاهد بودیم، برخی متوجه نبودند که این گروه قصد دارند، اصل نظام را از بین ببرند و به همین دلیل نیز به گسترش این آشوب‌ها دامن زدند.

وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه 29 خرداد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در این نماز جمعه تفکیک کردند و گفتند اگر کسی اعتراضی دارد باید بیان کند تا بررسی شود، زیرا نظام ما این ظرفیت را دارد که خودش، خود را اصلاح کند.

لنکرانی یادآور شد: این مسیر که این افراد در پی گرفته‌اند، یک مسیر 20 ساله است و برنامه‌ریزی‌هایی نیز سابق بر این انجام شده است، این گروه معلوم‌الحال امروز می‌خواهند برنامه‌هایی را که یک سر آن خارج از کشور و سر دیگرش به کلوپ ثروت و قدرت متصل است، قدرت عمل پیدا کند، و هدفشان نیز از بین بردن اصل نظام است.

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: شاهد بودید که پس از هشدار رهبر معظم انقلاب، فضا به طور کلی تغییر کرد و اذهان عمومی روشن شد، صحنه از جهت کمی عوض شد اما متأسفانه مثل خیلی از وقایع دیگری که تاریخ اسلام در دل خود ثبت کرده است، علی‌رغم اینکه بسیاری از مردم این صحنه را درک کردند، خواصی که از آنها توقع می‌رفت در چنین شرایطی روشنگری کنند، سکوت کردند.

لنکرانی عنوان کرد: حتی متأسفانه برخی از این خواص بی‌بصیرت روی این آتش بنزین هم ریختند و موجب شدند این فتنه بتواند در مقاطعی آسیب‌های بیشتری ایجاد کند، آسیب‌هایی که به مردم ضرر زد.

 

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بسیاری از آن آشوب‌های خیابانی را وابستگان به همین کلوپ قدرت و ثروت ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: پس از فتنه 88 اظهار نظرهایی که در تابستان سال 88 انجام شد، از جنس همین کلوپ قدرت و ثروت بود؛ فتنه‌گران در آن دوران آشوب ایجاد می‌کردند تا زمینه‌ساز برخی از فتنه‌های بعدی شوند، آن وقت یک فرد نادان که اسم خود را نخبه گذاشته است، در برابر این واقعه به جای آنکه به عمق ماجرا توجه کند، دقیقا در جورچین دشمن بازی کرد.

لنکرانی یادآور شد: برخی از اینها نیز با همه اشتباهاتی که از آنها سر زده است، مجددا در جایگاه تحلیل‌گر سیاسی و نخبه سیاسی می‌خواهند ما را راهنمایی کنند که در آینده چه برنامه‌هایی را پیاده کنیم.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آموزه دینی ما این نیست که بگوییم ای مردم، هرچه که می‌گوییم گوش دهید؛ بلکه مردم باید بفهمند و آگاهانه و عارفانه عمل کنند، خاطرنشان کرد: بنای جامعه اسلامی تحریم نیست، جامعه اسلامی جامعه‌ای عارف و بصیر است، اگر کسی خودش این معرفت و بصیرت را نداشت یا می‌توانست برای روشن شدن دیگران کمک کند و کارش را به درستی انجام نداد؛ نه تنها کار خوب تلقی نمی‌شود بلکه در درگاه الهی نیز مواخذه خواهد شد.

لنکرانی ادامه داد: فتنه سال 88 و ادامه‌دار شدن آن به این دلیل بود که روشن‌گری‌هایی انجام شود. اگر قرار بود نظام، نظامی باشد که بر اساس تندی و خشونت بخواهد تصمیم‌گیری کند شاید این وقایع به گونه‌ای دیگر رخ می‌‌داد، باید روشنگری‌ها انجام شده و ماهیت کلوپ قدرت و ثروت برای آحاد مردم روشن می‌شد.

وی گفت: خوشبختانه مردم خیلی خوب و زود چهره‌ها را شناختند، اما متأسفانه در بین کسانی که تصمیم‌گیری می‌کردند شاید این موضوع خیلی بروز نکرد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اظهار داشت: گروهی که در به قدرت رسیدن سیاسی خود شعارشان را قرار داشتن در خط امام (ره) مطرح کرده بودند، در مقالاتشان نوشتند که باید تفکرات امام (ره) را به موزه سپرد، پس از این اتفاقات فتنه سال 88 و حادثه‌ای که در روز عاشورا به وقوع پیوست، حجت را تمام کرد و زمینه بروز و حضور مردم در صحنه را و تمام کردن کار توسط مردم را فراهم آورد که 9 دی رقم خورد.

لنکرانی ادامه داد: 9 دی قله بلندی است و ما مثل اینکه پای این قله ایستاده باشیم، نمی‌توانیم بلندای این قله را ببینیم، درک حماسه 9 دی سخت است چون نزدیک واقعه قرار داریم، به دلیل قرابت زمانی بلندای قله 9 دی در اذهان بسیاری از افراد درک نمی‌شود.

وی عنوان داشت: 9 دی قله بلندی است که تمام توطئه‌های کلوپ قدرت و ثروت و وابستگان خارجی و کم‌کاری‌های دوستان ناآگاه با حضور عاشورایی مردم جبران و انقلاب بیمه شد.

لنکرانی تصریح کرد: اینکه شخصیت‌های بزرگی مانند آیت‌الله مصباح فرمودند که 9 دی عید دوباره انقلاب اسلامی است، برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است چراکه اگر 9 دی نبود این فتنه‌ها تا آنجا پیش می‌رفتند که اساس انقلاب را نابود می‌کرد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی یادآور شد: 9 دی را باید بازخوانی کنیم، چراکه 9 دی یک خط تمایزی است بین تفکر انقلاب اسلامی و کلوپ قدرت و ثروت، خط تمایزی بود بین انقلاب اسلامی و کسانی که بدون باور انقلاب اسلامی دنبال گذران امور خود بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول