اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری ریاست جمهوری:

17دانشگاه در کشور از نیروگاه خورشیدی برخوردار هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر نیروگاه‌های خورشیدی در 17 دانشگاه و مرکز پژوهشی در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

17دانشگاه در کشور از نیروگاه خورشیدی برخوردار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی خیام نکویی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و راه‌اندازی پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: کشور باید به سمت استفاده از انرژی‌های خورشیدی حرکت کند.

وی به وجود ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف در کشور ایران اشاره کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از منابع عظیم انرژی خورشیدی برخوردار است و وجود 300 روز آفتابی در ایران از دلایل این موضوع به شمار می‌رود.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تعداد نیروگاه‌های خورشیدی موجود در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: در حال حاضر نیروگاه‌های خورشیدی در 17 دانشگاه و مرکز پژوهشی در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین راه‌اندازی شش نیروگاه خورشیدی دیگر در دانشگاه‌های کشور از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی معاونت فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که برای ایجاد و راه‌اندازی هر یک از این نیروگاه‌ها دو میلیارد ریال هزینه می‌شود.

خیام نکویی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه‌های کشور از نیرو‌های انسانی توانمندی برخوردار هستند، تاکید کرد: با توجه به این موضوع در آینده‌ای نزدیک تمام تکنولوژی‌های انرژی‌های خورشیدی در داخل کشور ساخته می‌شود.

انتهای پیام/63004/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول