اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک منبع کرد عراقی:

بارزانی می‌کوشد جانشین طالبانی زیر سلطه او باشد

خبرگزاری فارس: یک منبع نزدیک به ائتلاف کردستان عراق با بیان اینکه بیماری جلال طالبانی به مثابه زلزله‌ای در بین کردها بود گفت: مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در تلاش است جانشین طالبانی را زیر سلطه داشته باشد.

بارزانی می‌کوشد جانشین طالبانی زیر سلطه او باشد

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع نزدیک به ائتلاف کردستان عراق، بیماری جلال طالبانی رئیس جمهور عراق به مثابه زلزله‌ای در بین کردها بود و مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در تلاش است جانشین طالبانی زیر سلطه او باشد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: کردها کمیته بیعت ندارند تا روند امور را پس از طالبانی اداره کند و علاوه بر این، فاقد برنامه موسوم به وراثت حزبی یا سیاسی هستند.

این منبع کرد عراقی تصریح کرد: بارزانی می‌کوشد جانشین طالبانی تحت سلطه او باشد و در عین حال امیدوار است از «کوسرت رسول» از سران برجسته کرد که دشمن قوی او به شمار می‌آید و شخصیت سیاسی و پیشینه جهادی دارد و به عنوان یک مبارز شناخته شده مطرح است، نیز خلاص شود اما برخی موانع راه او را برای نزدیک شدن به سایر عناصر سد می‌کند.

تلاش بارزانی برای دسته بندی در بین کردها

وی احتمال داد که بارزانی در تلاش برای ایجاد دسته بندی در بین کردها برآید.

این منبع تاکید کرد که کوسرت رسول برای بارزانی به مثابه بال عقاب بوده و عامل هراس اوست و اغلب بارزانی را با عبارت «گرگ» خطاب قرار می‌دهد و علاوه بر این از نظر منطقه‌ای و در داخل بغداد و سلیمانیه شخصیت شناخته شده‌ای دارد.

سوء استفاده بارزانی از بیماری طالبانی

وی فاش کرد که مسعود بارزانی در تلاش است با سوء استفاده از بیماری جلال طالبانی و نبود او در صحنه سیاسی خود را در منطقه کردستان و به طور کلی عراق به قیصر تبدیل کرده و اربیل و بغداد را با هم در اختیار بگیرد.

به گفته این منبع کرد، تلاش مسعود بارزانی برای به ریاست رساندن هوشیار زیباری، دایی خود به ریاست جمهوری او را ناچار خواهد کرد که ریاست منطقه کردستان را به نفع برهم صالح کنار گذاشته و نوشیروان بارزانی به وزارت خارجه برسد و از کوسرت رسول نجات پیدا کند.

این منبع تصریح کرد: بارزانی در تلاش برای رسیدن به ریاست اتحادیه کردستان است و تمام این تکاپوها در نهایت او را در مقابل خانواده طالبانی به نمایندگی همسر و فرزند و برادران او قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول