اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی آملی:

سفر به خارج اگر منجر به از دست رفتن دین شود حرام است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: مسافرت به خارج از کشور در صورتی که منجر به از دست رفتن دین شود سفر حرامی است.

سفر به خارج اگر منجر به از دست رفتن دین شود حرام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی امروز در درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم در ادامه تفسیر سوره «عنکبوت» اظهار کرد: نمی‌توان واژه مؤمن را برای بت‌پرستان بیان کرد مگر اینکه قرینه‌ای همراه با این سخن باشد.

وی افزود: کافران و گناهکاران امروز هم در آتش دوزخ هستند اما آن را احساس نمی‌کنند هر چند ظهور اصلی جهنم بر آن‌ها در روز قیامت است؛ این مانند عمل افرادی است که مال یتیم را می‌خورند و آتشی در شکم‌هایشان فرو می‌برند اما آن را احساس نمی‌کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند درهای توبه را به روی بندگان خویش گشوده است، گفت: اراده الهی بر این است که از لغزش‌های بندگان می‌گذرد زیرا اگر می‌خواست همه را عذاب کند انسانی بر روی زمین باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: کسانی که خود را غرق گناه در این جهان می‌کنند در سرای آخرت هم غرق در عذاب خواهند بود ضمن اینکه دعوت به گناه در این دنیا در واقع دعوت به آتش است.

آیت‌الله جوادی آملی در ادامه وجوب هجرت از وطن در صورت عدم توانایی بر حفظ دین را مورد توجه قرار داد و افزود: این هجرت باید به مکانی بهتر باشد چون اگر مسلمان به جایی رفت که نتواند دینش را حفظ کند سفر حرامی انجام داده؛ کسانی که به خارج از کشور می‌روند اگر حفظ دین برایشان مشکل باشد سفرشان حلال نیست.

این مفسر بزرگ قرآن خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، ایران و قم مکانی امن برای تعلیم و تعلم دروس دینی و حوزوی هستند و طلابی از 70 کشور مختلف برای تحصیل علوم دینی به قم مهاجرت کرده‌اند و همه این ظرفیت‌ها هم به برکت وجود بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع)، حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید است.

انتهای پیام/78004/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول