اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای وزارت جنگ اسرائیل درباره اقدام سوریه برای انبار کردن تسلیحات

خبرگزاری فارس: مقامات وزارت جنگ اسرائیل مدعی شدند، میزان خرید تسلیحات توسط دولت سوریه طی ۴۰ سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده است.

ادعای وزارت جنگ اسرائیل درباره اقدام سوریه برای انبار کردن تسلیحات

به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع ارشد نظامی اسرائیلی چهارشنبه در گفت‌وگو با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» مدعی شد، دسترسی بشار اسد به تسلیحات از سال 1973 تاکنون به بالاترین میزان خود رسیده است.

طبق ادعای وزارت جنگ اسرائیل، درگیری فزاینده میان ارتش سوریه و مخالفان سوری، دولت این کشور را بر آن داشته تا خرید تسلیحات و موشک‌های ضدهوایی خود را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، اسرائیلی‌ها مدعی هستند میزان خرید این تسلیحات طی دو سال گذشته، مبلغی بالغ بر 2 تا 3 میلیارد دلار بوده که این میزان بیش از هزینه‌ای است که طی 40 سال گذشته در این زمینه پرداخت شده است. 

ژنرال «عمیر اشل»، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل نیز هفته گذشته مدعی شده بود، سوریه دارای سیستم‌های تسلیحاتی متعددی از جمله زرادخانه‌های تسلیحات غیرمتعارف است. 

البته انتشار اخباری از این دست، از سوی مقامات اسرائیلی یا غربی، موضوع تازه‌‌ای نیست. در واقع، به باور بسیاری از ناظران و کارشناسان مسائل بین‌المللی، کشورهای عربی و غربی مخالف نظام بشار اسد، طی هفته‌های اخیر به منظور زمینه‌چینی برای دخالت نظامی در سوریه، اخباری درباره تصمیم دمشق برای استفاده از تسلیحات شیمیایی و کشتار جمعی منتشر کرده‌اند؛ موضوعی که تاکنون به شدت با تکذیب مقامات سوری روبرو شده است. نکته اینکه حتی یکی از مقامات اسرائیلی نیز به آن اذعان داشت و گفت تاکنون مدرکی درباره تصمیم سوریه برای استفاده از تسلیحات شیمیایی مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول