اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فنی راه و شهرسازی مازندران خبر داد

اجرای عملیات ریزپهنه‌بندی زمین لرزه در رامسر

خبرگزاری فارس: مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از اجرای عملیات ریزپهنه بندی خطر زمین لرزه در شهر رامسر توسط این اداره کل با اعتباری بالغ بر 7 هزار میلیون ریال خبر داد.

اجرای عملیات ریزپهنه‌بندی زمین لرزه در رامسر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، سید محمد محمدی‌تاکامی افزود: از آنجا که مازندران بر روی کمربند زلزله‌خیزی قرار داشته و گسل البرز - خزر از آن می‌گذرد لذا باید مطالعات جدی و دقیقی درباره مطالعه زمین و جنس خاک، لرزه‌خیزی، تحلیل خطر زلزله، مطالعات ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، مایکروترمرها و مواردی از این دست داشته و پیش از بروز زلزله لازم است تا آسیب‌پذیری ساختمان‌های شهری و شریان‌های حیاتی از قبیل خیابان‌ها، پل‌ها، ساختمان‌های امدادرسان و ... مورد مطالعه قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه تهیه سناریوهای امداد و نجات قبل از وقوع بلاهای طبیعی امری مهم و ضروری است اظهار داشت: عملیات اجرایی ریز پهنه‌بندی لرزه‌ای پروژه‌ای است که موضوعات مذکور در آن بررسی شده و خروجی آن برای مهندسان، شهرداری، شهرسازان و نیز دستگاه‌های شهرداری، آب برق گاز و ... قابل استفاده است.

وی به اجرای عملیات مذکور در شهر گردشگری رامسر اشاره و افزود: با توجه به همکاری و تعامل بسیار مثبت شورای اسلامی و شهرداری رامسر مطالعات این عملیات در مساحتی بالغ بر 20 کیلومتر مربع و با اعتبار 7000 میلیون ریال در دستور کار این اداره کل قرار گرفت. 

مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی مازندران به شهرهایی که عملیات مذکور در آنها در حال اجراست اشاره و اظهار داشت: شهرهای ساری و بابل نیز از جمله شهرهایی هستند که قرارداد مطالعات اجرای ریزپهنه‌بندی خطر زمین‌لرزه آنها منعقد شده است.

محمدی‌تاکامی افزود: این اداره کل آمادگی دارد که در صورت اعلام آمادگی سایر شهرداری‌های استان عملیات مذکور را در شهرهای دیگر مازندران به اجرا درآورد.

انتهای پیام/86018/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول