اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان قم تاکید کرد

ناآگاهی ادارات از دستورالعمل‌ها / برگزاری جلسه مشترک بین ادارات

خبرگزاری فارس: مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان قم گفت‌: ادارات و نهادها اطلاعی از دستورالعمل‌ها و فعالیت‌های یکدیگر در زمینه حمایت از خانواده زندانیان ندارند.

ناآگاهی ادارات از دستورالعمل‌ها / برگزاری جلسه مشترک بین ادارات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین شریعت ‌پناهی امروز در نخستین نشست بررسی راهکار‌های نوین خدمات‌رسانی ویژه خانواده‌های زندانیان با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) گفت: یکی از الطاف خدا در حق بنده این است که خدا نیازهای بنده‌های خودش را در اختیار آنها قرار می‌دهد و هر کسی نسبت به رفع نیازهای بنده‌های خدا بیشتر کوشا باشد از لطف خدا بیشتر بهره‌مند خواهد شد.

وی ادامه داد: نخستین نکته‌ در زمینه حمایت از خانواده زندانیان این است که متأسفانه بین انجمن، کمیته امداد و اداره کل زندان‌ها خط ارتباطی رایانه وجود ندارد و برای گرفتن یک استعلام، خانواده زندانی باید حتماً به زندان مراجعه کنند و این موضوع موجب تأخیر در کار آنها و ایجاد مشکل می‌شود.

مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان قم افزود: دومین موضوع در این زمینه این است که ادارات و نهادها با یکدیگر در ارتباط نیستند و اطلاعی از دستورالعمل‌ها و فعالیت‌های یکدیگر ندارند، برای مثال کمیته امداد از برنامه‌های انجمن و بهزیستی اطلاعی ندارد.

شریعت‌پناهی اذعان کرد: اگر دستورالعمل‌های خدمات‌رسانی به مددجویان برای چهار نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان و هلال احمر ارسال شود تقریبا قسمت اعظم مشکلات خانواده‌ها حل خواهد شد.

وی اظهار کرد: برگزاری جلسات هفتگی مشترک بین این چهار نهاد و تعیین تکلیف قطعی خانواده زندانیان به منظور ارائه آمار دقیق خانواده زندانی زیرپوشش هر یک از این نهاد‌ها، برای جلوگیری از رفت و آمدهای آفت زای همسران زندانی و استماع مشکلات مدد‌جویان به طور چهره به چهره و رفع این مشکلات در محلی خاص می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام/2258/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول