اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی آذربایجان‌شرقی:

خانه محمدی دوره قاجاریه مراغه تملک می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی از تملک و خریداری خانه محمدی شهرستان مراغه تا پایان سال‌جاری خبر داد.

خانه محمدی دوره قاجاریه مراغه تملک می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، تراب محمدی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: قدمت این خانه به اواخر دوره قاجار می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه این خانه تا پیش از نوروز تملک شده و در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ساختار بنا آسیب جدی ندیده و به ساماندهی‌های کلی نیاز دارد.

محمدی تصریح کرد: احیای دیواره‌های بیرونی، محوطه‌سازی، مرمت تزئینات بنا و فضای داخلی از جمله اقدامات مرمتی است که به زودی در این خانه تاریخی اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: خانه محمدی در حریم برج‌های مدور مراغه و محدوده ساخت و سازهای این محوطه واقع شده است.

این مسئول خانه محمدی را دو طبقه، دارای یخچال و حیاط عنوان کرد و گفت: این بنا دارای سقف شیروانی و دو ستون مقابل خانه بوده که زیبایی خاصی به معماری آن بخشیده است.

وی نمای آجری خشتی و تزئینات آجری منطبق بر دوره قاجار را از دیگر ویژگی‌های معماری خانه محمدی شهرستان مراغه عنوان کرد.

محمدی یادآور شد: طبق ماده 564 قانون مجازات اسلامی، هر کس بدون اجازه سازمان میراث فرهنگی و برخلاف ضوابط مصوب اعلام شده از سوی سازمان مذکور به مرمت یا تعمیر، تغییر، تجدید و توسعه ابنیه یا تزئینات اماکن فرهنگی تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی اقدام کند، به حبس از شش ماه تا دو سال و پرداخت خسارات وارده محکوم می‌شود.

انتهای پیام/60007/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول