اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد

مرگ 193 نفر از عابران پیاده در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هشت ماه امسال 193 نفر عابر پیاده که 135 نفر از آن‌ها مرد و 58 نفر زن بودند، در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشته است.

مرگ 193 نفر از عابران پیاده در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در هشت ماه امسال را 617 نفر اعلام کرد و افزود: 31 درصد کل تلفات حوادث رانندگی هشت ماه امسال عابران پیاده بودند.

این مقام اجرایی استان بیان داشت: بر اساس آمارهای موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با 79 نفر، معادل 40 درصد در گروه سنی 61 سال به بالا هستند.

عباسی درباره بالاترین آمار متوفیان عابران پیاده در استان گفت: بیشترین آمار تلفات عابران پیاده با عدد 33 نفر در شهرستان بابل ثبت شده است و ساری با 30 و آمل با 24 نفر هستند که پس از بابل بیشترین تعداد عابران فوت شده را در هشت ماه امسال به خود اختصاص دادند.

این مسئول ادامه داد: در کمترین‌ها نیز فریدونکنار و رامسر هر کدام با 4 نفر شهرستان‌هایی هستند که در هشت ماه امسال کمترین تعداد عابران متوفی در آن‌ها ثبت شد.

وی درباره تحصیلات متوفیان عابران پیاده اظهار داشت: تعداد 92 نفر از کشته‌شدگان یعنی معادل 48 درصد بی‌سواد، ابتدایی 44 نفر، راهنمایی 22 نفر، دبیرستان 11 نفر، دیپلم 15 نفر، لیسانس و نامعلوم هر کدام 3 نفر هستند.

عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت: 120 نفر از تلفات عابران پیاده آن‌ها در مسیرهای برون شهری، 73 نفر درون شهری جان خود را از دست داده‌اند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله توجه به چراغ راهنما،‌ عبور از خط‌کشی عابر پیاده و پل‌های عابر را دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/86018/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول