اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سمیرم:

شناسایی 125 هیئت مذهبی در شهرستان سمیرم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سمیرم گفت: از 125 هیئت شناسایی شده و دارای کد و پرونده در سمیرم، 110 هیئت آن مجوز رسمی دارند.

شناسایی 125 هیئت مذهبی در شهرستان سمیرم

حجت‌الاسلام محمد جواد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم از شناسایی و تشکیل پرونده برای 125 هیئت مذهبی در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد، 110 هیئت دارای مجوز رسمی هستند که 16 هیئت آن ویژه بانوان سمیرمی است.

وی به اشاره به فعالیت‌های گسترده این هیئت‌ها در مناطق مختلف شهرستان سمیرم اظهار داشت: برگزاری جشن‌ها و اعیاد مذهبی، برگزاری مراسم عزاداری در مناسبت‌های مختلف سال، اجرای کلاس‌های آموزشی قرآن، احکام و جلسات دینی و تشکیل نمایشگاه‌های مختلف از جمله برنامه‌های این هیئت‌ها است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سمیرم تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی باز وان توانمند سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی هستند.

وی با تأکید بر این که هیئت‌های مذهبی همیشه در اعتقادات مذهبی خود راسخ هستند، گفت: این صلابت برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) و هدایت علمای راستین و مراجع عظام تقلید بوده و موجب آن گردید تا در طول تاریخ کشور، کارنامه هیئت‌های مذهبی، یک کارنامه درخشان باشد.

حجت‌الاسلام رضایی در ادامه از اعزام 30 مبلغ دینی در ماه محرم به این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در راستای رسالت سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر پاسخگویی به نیازهای دینی مردم، تعداد 20 نفر مبلغ جهت امر تبلیغ در ماه صفر به مناطق مختلف در سطح شهر و روستاها درخواست کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 10 نفر روحانی طرح هجرت به صورت دائمی مستقر در شهرهای سمیرم، حنّا، ونک و کمّه فعال هستند.

*  فعالیت هفت خانه قرآنی روستایی در سمیرم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سمیرم تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در سطح جامعه به ویژه در مناطق روستایی و محروم، با همکاری فعالان قرآنی این مناطق اقدام به راه اندازی خانه های قرآن روستایی کرده است که انتظار می‌رود با توسعه فعالیت این نهادهای مردمی، شاهد ظهور و بروز چهره های مستعد در رشته های مختلف قرآنی باشیم.

وی از فعالیت هفت خانه قرآنی روستایی در سمیرم خبر داد و گفت: این خانه های قرآنی در روستاهای مهر گرد، شهید، فتح آباد، سادات آباد، (علی آبادو سیور)، بیده و رود آباد فعالیت می‌کنند.

رضایی با اشاره به اینکه دشمنان و معاندان شدیدترین هجمه‌ها را علیه این دین آسمانی ترتیب می‌دهند، اضافه کرد: جوانان ایران اسلامی باید برای احیای ارزش‌های معنوی و به‌کارگیری معارف این دین به طور مستمر تلاش کرده و اجازه ندهند که گزندی به آن وارد شود.

وی همچنین به ثبت موسسه قرآنی مبشر شهر حنا در جهت فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌ها و دوره های آموزشی قرآن به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری در سطوح و رشته های مختلف برای خواهران و برادران و همچنین اجرای برنامه های تبلیغی و ترویجی قرآنی، انجام تحقیقات و پژوهش‌های قرآن از جمله فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی است.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول