اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام شهردار منطقه 20:

منطقه 20 یکی از 5 نقطه امن شهر تهران است

خبرگزاری فارس: قائم مقام شهردار منطقه‌ 20 با اشاره به ویژگی‌های این منطقه گفت: منطقه 20 یکی از 5 نقطه امن شهر تهران است.

منطقه 20 یکی از 5 نقطه امن شهر تهران است

اصغر عطایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: راهکارهای متعددی برای پیشگیری از وقوع حوادث پیش‌بینی شده است اما این موضوع باعث نشده تا مدیران شهر از مدیریت و ارائه خدمات به شهروندان در زمان وقوع بحران غافل باشند از این رو مسئولان ستاد پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران برای اسکان اضطراری شهروندان در مواقع بحرانی پنج نقطه از شهر تهران را به‌عنوان نقاط امن پایتخت انتخاب کرده‌اند و اعتبارات و تسهیلات ویژه‌ای برای تجهیز و توانمندسازی این نقاط حیاتی تخصیص یافته است که خوشبختانه یکی از این نقاط امن در محدوده جغرافیایی منطقه 20 واقع شده است.

وی ‌افزود: اکنون نقشه تخلیه امن اضطراری محلات نیز شناسایی شده است و به‌زودی این نقشه‌ها به‌صورت کتابچه‌های جیبی در اختیار اهالی محلات قرار می‌گیرد تا افراد ضمن مطالعه و آشنایی با نقاط امن محله مانند مساجد، مدارس، مراکز اداری و تجاری مقاوم، پایگاه‌های مدیریت بحران و... در زمان وقوع بحران بتوانند به راحتی به این اماکن مراجعه و از خدمان اسکان و امداد موجود در آنها بهره‌مند شوند.

قائم مقام شهردار منطقه 20 وجود انبارها، کارخانه‌های صنعتی، کانال‌ها، قنات‌ها و بافت‌های فرسوده منطقه را یکی از مهمترین نقاط بحران‌زای ری برشمرد و گفت: براساس سند مقدماتی و پیشگیری شهرداری تهران تمام این نقاط شناسایی و جهت کاهش مخاطرات آنها پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آمارها نشان می‌دهد شهر تهران از نظر موقعیت زمین ساختی خود و عبور گسل‌های زلزله خیز بارها شاهد وقوع زلزله بوده است که نابودی سرمایه‌های ملی و انسانی این شهر در اثر زلزله و سایر بلایای طبیعی لزوم توجه به مقاوم سازی و مدیریت بحران را در دستور کار مدیران شهرداری تهران قرار داده است.

اکنون بوستان جانبازان واقع در محله 13 آبان برای تامین زیرساخت‌های لازم جهت اسکان موقت شهروندان در زمان وقوع بحران تجهیز شده است و امکانات لازم امدادی و اسکان مانند ژنراتورهای برق، منابع زیرزمینی تامین سوخت، سکوهای اسکان، سرویس بهداشتی پرتال و ... در این بوستان جانمایی شده است.

انتهای پیام/2462/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول