اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد خبر داد

پایان کنده‌کاری‌های مشهد تا نیمه اسفند 1391

خبرگزاری فارس: معاون فنی و عمران شهرداری مشهد از پایان کنده کاری‌ها در سطح شهر تا 15 اسفند سال جاری خبر داد.

پایان کنده‌کاری‌های مشهد تا نیمه اسفند 1391

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید گشایشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی کمیسیون حفاری در این شهر خبر داد و اظهار کرد: طرح پایلوت سامانه مدیریت حفاری در مشهد در یکی از مناطق شهر آغاز شده است که به زودی در چند منطقه دیگر نیز اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: فاز اول سامانه مدیریت حفاری به صورت رسمی از دهه فجر در مشهد آغاز به کار خواهد کرد که از این تاریخ به بعد مجوزهای کاغذی برای حفاری‌ها حذف شده و همه چیز بر اساس سامانه خواهد بود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این سامانه بسیاری از مشکلات موجود در این باره در شهر برطرف شده و تا حد زیادی بتوانیم کنده‌کاری‌ها را مدیریت کنیم.

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد با بیان اینکه امیدواریم با سامانه مدیریت حفاری کنده‌کاری‌ها را تا نیمه اسفند به پایان برسانیم، افزود: از آن جایی که اعتبارات عمرانی در سال گذشته در 6 ماه دوم به دستگاه‌های خدماتی ابلاغ شد و در این مدت هم میزان بارش‌ها زیاد بود این دستگاه‌ها مجبور بودند برای جذب بودجه‌های خود در آخرین ماه سال هم فعالیت‌های خود را اجرایی کنند که این امور به خاطر کنده‌کاری‌هایی که داشت باعث ایجاد برخی مسایل شد.

اجرایی نشدن راست‌گردهای نوغان دلیل ترافیک میدان امام حسین(ع)

گشایشی در ادامه سخنان خود همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر ترافیک سنگین در محدوده میدان امام حسین(ع) بعد از افتتاح پل کابلی، گفت: ترافیک‌های موجود در محدوده امام حسین(ع) به دلیل تکمیل نشدن پروژه کامل محدوده امام حسین(ع) است.

وی اضافه کرد: یکی از مواردی که عدم اجرای آن باعث ترافیک در میدان امام حسین(ع) شده، راست‌گردهای نوغان است که اگر اجرایی شود بخشی از بار ترافیکی این میدان برطرف می شود.

به گفته وی برای اجرای راست‌گردهای نوغان باید میدان بار نوغان تملک شود و از آن جایی که تعدادی از شهروندان مشهدی در این میدان بار مشغول به فعالیت هستند مکانی برای آنها در اراضی چاهشک در نظر گرفته شده که راه دسترسی آن نیازمند تحصیل حریم‌هایی که این امور در حال انجام است.

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد افزود: به محض اتمام تملک میدان بار نوغان اجرا خواهد شد که این امر باعث کاهش ترافیک میدان امام حسین(ع) می شود.

وی ادامه داد: راست‌گردهای اجرا نشده خود میدان امام حسین(ع) از دیگر دلایل وجود بار ترافیکی در اطراف آن است که اگر این مورد نیز به همراه اجرای راست‌گرد نوغان حل شود، مشکل میدان امام حسین(ع) به کلی برطرف می شود.

گشایشی همچنین در خصوص آینده‌نگری پروژه‌ها و از بین رفتن زود هنگام تاثیرات آنها در مشهد عنوان کرد: برای تمامی پروژه‌های عمرانی آینده‌نگری می شود، اما متاسفانه در مشهد به اندازه‌ای تولید خودرو بالاست که در مقابل آنها با این سرمایه و امکانات محدود نمی‌توان کاری بیشتر از این انجام داد.

به گفته وی دغدغه و گره‌های ترافیکی به حدی در سطح مشهد زیاد است که در صورت عدم اجرای پروژه‌های عمرانی همه چیز قفل می‌شود.

عبور موفقیت‌آمیز شهرداری از مرحله نوسانات قیمتی

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد در ادامه سخنان خود همچنین به نواسانات ارز و قیمت‌ها در چند مدت گذشته اشاره کرد و گفت: این نوسانات همه چیز را تحت تاثیر قرار داده بود و شهرداری با ارائه لایحه و کمک‌ به پیمانکاران، موفق شد از این وضعیت موفق بیرون بیاید.

وی تاکید کرد: با وجود نوسانات قیمتی که به وجود آمده بود هیچ پروژه‌ای را در شهر تعطیل نکردیم و مردم هم شاهد بودند که آنها را با همان وضعیت در بازه زمانی تعیین شده به اتمام رساندیم که این یک الگو برای سایر دستگاه‌ها است.

به گفته وی همچنین برای جلوگیری از هرگونه عقب‌ماندگی در پروژه‌ها اعتبارات اسنادی(السی) برای پیمانکاران نیز باز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تمام نوسانات قیمتی که به وجود آمده بود در حال حاضر هیچ پیمانکاری حتی یک ریال هم از معاونت فنی و عمران طلبکار نبوده و پرداخت‌ها به این افراد به‌روز شده است.

گشایشی همچنین از آغاز عملیات عمرانی 32 پروژه در سطح مشهد خبر داد و گفت: عملیات عمرانی این تعداد پروژه عمرانی در سطح مشهد آغاز شده که 21 مورد آن معادل 65 درصد در مناطق کم برخوردار اجرایی می‌شود.

وی مبلغ هزینه شده از ابتدای سال جاری تاکنون را در پروژه‌های عمرانی حدود 61 میلیارد تومان دانست و افزود: همچنین 15 پروژه مطالعاتی نیز در دست اقدام است.

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد همچنین از افتتاح چند پروژه تا انتهای امسال در مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد: پل عباسپور، ضلع جنوبی کوهسنگی، بخشی از بوستان بهار، فرهنگسرای نصرت، فرهنگسرای قرآن و عترت، 75 متری رضوی، بولوار نماز، توس‌گستر، زکریا و ... از جمله پروژه‌هایی هستند که تا پایان امسال افتتاح می شود.

به گفته وی همچنین 90 درصد مسیل‌ها و کال‌ها در داخل شهر مشهد بهسازی شده‌اند و 10 درصد باقی‌مانده آن تا انتهای سال 92  به پایان خواهند رسید.

وی در خصوص سه‌راه خیام و ملک آباد که قرار بود تقاطع غیرهمسطح در آن اجرایی شود، گفت: طرح سه سطحی این پروژه در شورای فنی ترافیک به تصویب رسیده که طرح نهایی آن در دست مشاور بوده و در این محدوده اجرایی می شود.

گشایشی درباره تملکات و مسایل امنیتی برای احداث این تقاطع  غیرهمسطح، بیان کرد: طرح به گونه‌ای تهیه شده است که نیازی به تملک از اراضی باغ ملک آباد را ندارد و درباره مسایل امنیتی نیز هماهنگی‌هایی با آستان قدس صورت گرفته و این نهاد موافقت خود را اعلام کرده است.

ریختن آسفالتی به حجم مسافت بین مشهد تا تهران از ابتدای امسال در معابر شهر

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود همچنین به آسفالت در سطح شهر مشهد اشاره کرد و گفت: وضعیت آسفالت همیشه در شهر معضل بوده است، اما با اقدامات صورت گرفته امروز می‌توانیم ادعا کنیم هیچ معبری وجود ندارد که تاسیسات زیربنایی آن انجام و آسفالت نشده باشد.

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد با بیان اینکه میزان آسفالت در سطح مشهد نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به اندازه مسافت مشهد تا تهران در سطح این شهر آسفالت ریخته و اجرا شده است.

به گفته وی آسفالت استفاده شده در مشهد 499 هزار و 102 تن و آسفالت مسافت مشهد تا تهران 447 هزار تن است.

گشایشی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از شناسنامه دار کردن پل‌های مشهد خبر داد و عنوان کرد: در سال جاری چند مشاور برای بررسی وضعیت پل‌های مشهد مشغول به کار شده‌اند تا تمام پل‌ها بازنگری شود.

وی افزود: با اقدام مذکور تا حد زیادی دغدغه‌های موجود در خصوص امنیت پل‌ها برطرف خواهد شد.

تمام بودجه عمرانی را در سال جاری جذب خواهیم کرد

در ادامه این مصاحبه مطبوعاتی محمود ریحانی، مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد از جذب بودجه‌های عمرانی در شهرداری یاد کرد و گفت: در حال حاضر از نظر جذب اعتبارات عمرانی از تمام دستگاه‌های استان خراسان رضوی جلوتر هستیم.

وی افزود: در سال گذشته 93 درصد اعتبارات عمرانی در شهرداری مشهد جذب شده که امسال نیز تا پایان سال کلیه اعتبارات عمرانی جذب خواهد شد.

به گفته وی در 9 ماه گذشته 55 درصد از اعتبارات عمرانی در شهرداری مشهد جذب شده است.

انتهای پیام/70001/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول