اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکیل کمیته تحقیق درباره پرونده محافظان وزیر دارایی عراق

خبرگزاری فارس: شورای عالی قضایی عراق کمیته‌ای برای تحقیق درباره پرونده محافظان وزیر دارایی عراق تشکیل داد.

تشکیل کمیته تحقیق درباره پرونده محافظان وزیر دارایی عراق

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالستار البیرقدار»، سخنگوی شورای عالی قضایی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته‌ای شامل 3 قاضی برای تحقیق درباره پرونده محافظان «رافع العیساوی» وزیر دارایی و از رهبران فهرست العراقیه تشکیل شده است.

وی افزود: این شورا تصمیم به تشکیل کمیته‌ای شامل 3 قاضی و یک عضو دادستانی کل گرفته است تا از محافظان عیساوی تحقیق به عمل آورد.

چند روز پیش، نیروهای امنیتی عراق رئیس محافظان عیساوی را به دلیل دخالت در حملات تروریستی با حکم بازداشت صادر شده از سوی دستگاه قضایی این کشور، به همراه تعدادی از زیر دستانش دستگیر کردند.

وی در همان روز بازداشت اعتراف کرد که به همراه 9 نیروی زیردستش در حملات تروریستی دخالت داشته است. به همین دلیل به استثنای این 10 نفر، سایر افراد بازداشت‌شده، آزاد شدند. این امر اعتراض فهرست العراقیه و عیساوی را که از همین فهرست بود، برانگیخت و او مدعی شد که 150 محافظ او به دست شبه‌نظامیان مالکی دستگیر شده‌اند و در پی آن جنجال رسانه‌ای به راه افتاد و تظاهرات‌هایی نیز در مناطق مختلف علیه بغداد برگزار شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول