اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نیچروان بارزانی: روابط اقتصادی با ترکیه خطری برای وحدت عراق ندارد

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق اعلام کرد که ترکیه تنها دروازه امید این منطقه است و روابط اقتصادی کردها با ترکیه برای وحدت عراق خطری ندارد.

نیچروان بارزانی: روابط اقتصادی با ترکیه خطری برای وحدت عراق ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس، «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان در گفت‌وگو با مجله «تایمز» اعلام کرد: اوضاع ترکیه در مقایسه با 5 سال پیش تغییر کرده و تنها دروازه امید ماست که البته اگر بسته هم شود، ما تسلیم بغداد نمی‌شویم.

وی درباره گزارش آمریکا مبنی بر اینکه، احداث خط لوله انتقال نفت کردستان به ترکیه، وحدت عراق را به‌ خطر می‌اندازد گفت: این یک شوخی خنده‌دار است. سیاست‌های ترکیه مشخص است، ترکیه قدرت بزرگی است و هروقت که بخواهد می‌تواند ما را منع کند.

بارزانی تصریح کرد: ترکیه به یک چیز احتیاج دارد و ما به چند چیز! ما تفاهم مشترکی داریم. موضوع ارتباطی به سیاست ندارد و تنها جنبه اقتصادی دارد هر دوی ما به شکوفایی اقتصادی نیاز داریم، اگر همکاری اقتصادی،روابط ما با ترکیه را تحکیم می‌بخشد، از هیچ تلاشی در این راه دریغ نمی‌کنیم.

به گزارش شفق‌نیوز، وی درباره حزب کارگران کردستان و مقدار تاثیر منفی آن بر این منطقه و ترکیه گفت: ترکیه باید بداند این یک مسئله سیاسی است، مسئله سیاسی با راهکارهای سیاسی حل می‌شود نه با راهکارهای نظامی، ما بارها این موضوع را با تُرکها در میان گذاشتیم و به تلاش خود برای یافتن راه حل سیاسی در مسئله کردهای ترکیه ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول