اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعتبار 10 میلیارد ریالی برای بارورسازی ابرها

ابرها در آذربایجان مهربان می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار برای بارورسازی ابرها در استان اختصاص یافته است.

ابرها در آذربایجان مهربان می‌شوند

ارسلان هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: امسال برای بارورسازی ابرها در آذربایجان‌شرقی 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که در مرحله مبادله تفاهم‌نامه بوده و هنوز نقدینگی در این زمینه ارائه نشده است.

وی افزود: اعتبار اختصاصی برای بارورسازی ابرها در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است به طوری که رقم اختصاصی سال گذشته تنها 2 میلیارد ریال معادل یک پنجم اعتبار امسال بوده است.

هاشمی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی هواپیمایی «آنتون 26» از نوع روسی که به منظور بارورسازی ابرها خریداری شده قرار است تا به صورت برنامه‌ریزی شده نسبت به بارورسازی ابرها از فرودگاه تبریز پروازهایی را داشته باشد.

وی با اشاره به تاثیر 15 تا 20 درصدی بارورسازی ابرها در بارش‌ها گفت: با توجه به پیش‌بینی ورود جبهه هوایی توده‌ای از غرب به استان از بعدازظهر امروز دوشنبه پروازهایی نیز با هواپیمایی مستقر شده در فرودگاه تبریز به منظور بارورسازی ابرها انجام خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته 15 سورتی پرواز از فرودگاه تبریز به منظور امکان‌سنجی و یا انجام خود عملیات بارورسازی انجام شده که سه مورد آن در اردیبهشت‌ماه و بقیه در فصل پایانی سال بوده است.

هاشمی از افزایش 10 درصدی بارش‌های امسال خبر داد و گفت: میزان بارش‌ها امسال 99 میلی‌متر بود که در مقایسه با دراز مدت از افزایش 10 درصدی برخوردار است.

انتهای پیام/60001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول