اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه نینوا گلستان خبر داد

استقبال خوب حلقه‎های صالحین اهل‎سنت از اردوی مشهد مقدس

خبرگزاری فارس: مسئول اردویی و راهیان نور سپاه نینوا گلستان گفت: استقبال حلقه‎های صالحین اهل‎سنت از اردوی مشهد مقدس عالی بود.

استقبال خوب حلقه‎های صالحین اهل‎سنت از اردوی مشهد مقدس

به گزارش خبرنگار فارس از گرگان، علیرضا کریمی شامگاه یکشنبه در جمع بسیجیان شهر گرگان اظهار داشت: اردوی زیارتی به مشهد مقدس هر ساله توسط سپاه نینوا و توسط سازمان اردویی برگزار می‎شود و شاهد هستیم که هر ساله استقبال از این اردوها و برنامه بیشتر می‎شود.

وی تصریح کرد: امسال هم از تاریخ هفت آذر 470 نفر خواهر و برادر بسیجی اهل‎سنت که در کلاس‎های حلقه‎های صالحین به طور مرتب شرکت داشته‎اند به این اردوها اعزام شدند.

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه نینوا گلستان گفت: قبل از اعزام تمام هماهنگی‎ها برنامه‎ریزی‎ها طی جلساتی در سپاه استان انجام شد و مکانی در شهر مقدس مشهد توسط سپاه استان برای پذیرایی از این افراد تجهیز شد که نزدیک به 40 نفر را در خود جای می‎داد.

کریمی اذعان داشت: هدف از برگزاری این اردوها آشنایی بیشتر با امامان معصوم (ع) است که برای شرکت‎کنندگان در حلقه‎های صالحین در نظر گرفته شده است.

وی ابراز داشت: این برنامه که از هفته اول آذر شروع شده به صورت اروی 48 ساعته برگزار می‎شود و طی این مدت افرادی که به این اردو اعزام می‎شوند از مکان‎های مشخص شده بازدید می‎کنند.

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه نینوا گلستان بیان کرد: یکی از این مکان‎ها، نمایشگاه آیه‎ها است که برنامه خیلی جالب و زیبا برای بازدید است و علاقه‎مندان فراوانی دارد و مکان دیگر دارالهدایه است که در صحن مطهر قرار دارد و در این مکان یکی از سخنوران به مدت 45 دقیقه برای حاضران صحبت می‎کند و بقیه ساعات را افراد در اختیار خودشان هستند و می‎توانند از این فرصت برای زیارت و گردش استفاده کنند.

کریمی عنوان کرد: در این مدت یک ماهه که حدود 470 نفر به این اردوها اعزام شدند دو مرحله اعزام خواهران را داشتیم و مابقی از برادران بودند و این اردوها در تاریخ دو دی به پایان رسیده و هم‌اکنون افرادی که در این اردوها شرکت داشتند در کنار خانواده‎های خود به سر می‎برند.

وی گفت: با توجه به شواهد و قرائن استقبال برادران و خواهران اهل‎سنت از این برنامه خوب است و علاقه‎مندی و اشتیاق در آنها وجود دارد حتی خیلی از آنها ابراز می‎کنند که این کار تداوم داشته باشد و در صورت نیاز سهمیه افراد شرکت‎کننده هم بیشتر شود.

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه نینوا گلستان افزود: دیده شده که این افراد بعد از ورود به صحن مطهر علی‎بن‎موسی‌الرضا (ع) مشکلات زندگی و مسائل سخت را با ایشان در میان می‎گذارند و از ایشان می‎خواهند که از کارشان گره‎گشایی کند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از برگزاری این اردوها شاید تمایل به زیارت کم‌تر بود اما برگزاری چندین ساله این اردوها رغبت و انگیزه برادران و خواهران اهل‎سنت را برای شرکت در این اردوها بیشتر کرد و بسیاری از آنها قبل از اعزام مدام می‎پرسند که تاریخ سفر کی هست و با علاقه و جدیتی فراوان پای کار می‎آیند و حتی در شکل‎گیری و نظم‎دهی به اردوها کمک می‎کنند. 

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول