اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده پارلمان عراق: تاریخ شاهد شکست اردوغان خواهد بود

خبرگزاری فارس: یک نماینده پارلمان تاکید کرد که اردوغان اگر به مواضع طایفه گرایانه خود ادامه دهد، تاریخ شاهد شکست وی خواهد بود.

نماینده پارلمان عراق: تاریخ شاهد شکست اردوغان خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، کمال الساعدی نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف دولت قانون در گفتگو با فارس تاکید کرد که رجب طیب اردوغان قدرت کنترل خود بر رویکردهای طایفه ایش را از دست داده و  خود را رهبر منطقه قرار داده است.

وی تاکید کرد اردوغان شکست خواهد خورد و اگر وی خود را در باتلاق طایفه گرایی گرفتار کند، تاریخ شاهد این شکست خواهد بود.

الساعدی ابراز داشت که اردوغان که با معجونی از غرور و رویکردهای تاریخی عثمانی ها و رویکردهای طایفه گرایی غیر قابل توجیه به فعالیت های خود ادامه می‌دهد، شکست خواهد خورد. این نماینده پارلمان پرسید: چه کسی اردوغان را وصی عراق قرار داد؟ آیا او سلیمان اول یا از دیگر پاشاهای عراق است که در این کشور حکومت می‌کردند؟

این نماینده پارلمان افزود: اگر وی می خواهد تاریخ را به عقب برگرداند، بداند که این کار غیرممکن است، اما اگر می‌خواهد منطقه را به جنگ طایفه ای بکشاند، بداند که خودش نیز از این موضوع در امان نخواهد بود و در آتش خواهد سوخت، چرا که جامعه ای متشکل از انواع قومیت‌ها دارد.

وی در واکنش به ادعای یکی از نمایندگان پارلمان مبنی بر اینکه اردوغان به علت نگرانی از عراق و منطقه می‌تواند در امور داخلی این کشور دخالت کند، گفت که این سخن زمینه را برای دخالت سایر کشورها از جمله آمریکا و عربستان سعودی و سایر کشورهای منطقه ای در امور داخلی عراق فراهم می کند تا این کشور به چراگاهی برای تمامی کشورها تبدیل شود، کسانی که این سخنان را بر زبان می‌رانند، بوئی از ملی گرایی نبرده‌اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول