اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال جیرفت خبر داد:

وقوع 2 هزار ازدواج و 279 طلاق در جیرفت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت گفت: در سال جاری 2 هزار و 169 مورد ازدواج و 279 واقعه طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وقوع 2 هزار ازدواج و 279 طلاق در جیرفت

خانباز بهادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با گرامیداشت روز ثبت احوال اظهار داشت: سازمان ثبت احوال یک دستگاه حاکمیتی و زیرساخت دولت الکترونیکی است که وظیفه خدمات‌رسانی به آحاد ایرانیان را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت نیز همگام و همسو با اهداف و برنامه‌های سازمان متبوع سالانه پاسخگوی مراجعه‌کنندگان بسیار زیادی است، افزود: این اداره به ویژه در بخش محورهایی مانند اتقان اسناد و مدارک هویتی، استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان، مهندسی فرهنگ نام‌گذاری، صیانت از اسناد و مدارک هویتی و به طور خاص تبیین حقوق شهروندی در راستای ارتقای خدمات ثبت احوال و تکریم و رضایتمندی مردم شهرستان نقش به سزایی ایفاء می‌کند.

لهادری تصریح کرد: تمام مسئولان شهرستان جیرفت و به ویژه مراکز عبادی سیاسی نماز جمعه به عنوان پایگاه‌های مردمی با توجه به اینکه نقش انکارناپذیری در مراتب فوق ایفاء می‌کنند، باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهند.

وی افزود: همچنین در بحث تبیین نقش و جایگاه ثبت احوال در اذهان عمومی و مراجعه مردم برای ثبت وقایع در مهلت قانونی از جمله ولادت حداکثر 15 روز پس از تولد و وفات 10 روز پس از وقوع باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 442 واقعه ولادت ثبت شده است، گفت: همچنین 576 واقعه وفات نیز در شهرستان جیرفت به ثبت رسیده است.

بهادری با اشاره به صدور 3 هزار و 854 کارت ملی عنوان کرد: در اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت طی این مدت 2 هزار و 169 مورد ازدواج و 279 واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/80001/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول