اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد کرمان خبر داد

135 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد 24 هزار شغل

خبرگزاری فارس: معاون خودکفایی و اشتغال اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان گفت: در سال جاری این اداره کل 24 هزار و 498 فرصت شغلی را با اعتبار 135 میلیارد تومان تعهد کرده است.

135 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد 24 هزار شغل

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمد علیزاده بعد از ظهر امروز در کارگروه اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) در این شهرستان اظهار داشت‌: اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان در سال 90 حدود 17 هزار و 955 فرصت شغلی تعهد کرده که توانسته 520 میلیارد ریال از منابع بانکی را جذب کند.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت هیچ بانکی کمتر از 90 درصد پرداختی نداشته است، افزود: این کمیته در میان تمام دستگاه‌های اجرایی استان کرمان رتبه اول را با 492 درصد رشد نسبت به سهمیه ابلاغی به دست آورده است.

علیزاده با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور نیز موفق به کسب رتبه برتر شد، تصریح کرد:‌ به همین دلیل اشتغال شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاییان نیز به این کمیته واگذار شده است.

وی در سال جاری تعهد اداره کل کمیته امداد خمینی(ره)  استان کرمان را 24 هزار و 489 فرصت شغلی دانست و ابراز داشت: اعتبار این مشاغل 135 میلیارد تومان است.

علیزاده طرح‌های اجرایی توسط این کمیته را حول سه محور کار انگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی ذکر و عنوان کرد: تسهیلات طرح کار انگیزی تا سقف 20 میلیون ریال، توان‌افزایی 50 میلیون ریال و خودکفایی 200 میلیون ریال اعطاء می‌شود.

معاون خودکفایی و اشتغال اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان گفت: با توجه به کسب رتبه برتر توسط این کمیته مسئولیت مدیران آن دوچندان شده است و باید تلاش کنند تا با بازنگری در امور، نواقص را برطرف کنند.

علیزاده با اشاره به موانع دریافت تسهیلات اشتغال بیان کرد: مطالبه بیش از یک ضامن کارمند و بدهی متقاضی و ضامن از جمله مشکلات موجود به ویژه در منطقه جنوب کرمان است که باید برای آن چاره‌اندیشی صورت گیرد.

وی خواستار همکاری بانک‌ها برای رفع این مشکلات شد و اذعان داشت: اول مردادماه 90 بخشنامه‌ای با عنوان ضمانت اجرایی بانک‌ها با تضمین کمیته امداد امام خمینی(ره) به بانک‌ها ابلاغ شده است، اما تاکنون حتی یک نفر در کل استان کرمان از این مورد استفاده نکرده است.

علیزاده خاطرنشان کرد: همچنین در پی آن بخشنامه‌ دیگری با عنوان «حساب پشتیبان» به بانک‌ها ابلاغ شده است که بر اساس آن اگر مددجو توان بازپرداخت اقساط را نداشته باشند از این حساب برداشت شده و بدهی معوقه بلافاصله پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در شهرستان عنبرآباد از 813 فرصت شغلی با اعتبار 60 میلیارد ریال تنها 128 مورد ثبت سامانه رصد شده است، اظهار داشت: در شهرستان جیرفت نیز از یک هزار و 329 فرصت شغلی با 100 میلیارد ریال اعتبار 380 مورد ثبت این سامانه شده است

علیزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه جنوب کرمان دارای ظرفیت‌های بسیاری به ویژه در بحث صنایع دستی است، اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان همکاری لازم را در زمینه بازار فروش این محصولات انجام می‌دهد.

به گزارش فارس، کارگروه اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور معاون خودکفایی و اشتغال اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان، فرماندار و رؤسای بانک‌های شهرستان جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/80001/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول