اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تابعیت «قطری» برای افسران بعثی عراق

خبرگزاری فارس: منابع آگاه فاش کردند که دوحه از چندی پیش اقدام به دادن تابعیت قطری به چند تن از افسران سابق ارتش عراق کرده است.

تابعیت «قطری» برای افسران بعثی عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود تأکید کرد، دوحه نگران محدود شدن نقش خود در منطقه به نفع کشورهای دیگر است و رهبران قطری اقدام به دادن تابعیت این کشور به برخی از افسران ارتش «صدام» کرده‌اند، این افسران بعد از سرنگونی رژیم حزب بعث در عراق به قطر پناهنده شده بودند.

این منبع آگاه افزود که اختلاف شدید دوحه و ریاض، قطر را وادار به چنین اقدامی کرده که از این طریق و با استفاده از تجربه‌های اطلاعاتی و نظامی این افسران با هر گونه تهاجم احتمالی مقابله کند.

وی با توجه به نگرانی‌های قطر از جاه طلبی‌های عربستان در منطقه و تحمیل خود به همه کشورهای حاشیه خلیج فارس تأکید کرد که چندی پیش برخی منابع در اتحادیه اروپا، از اقدام قطر در دادن تابعیت این کشور به تعدادی نظامی از همه کشورهای عربی مخصوصا عراق، پرده برداشته‌اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول