اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشریات آلمان:

نتانیاهو از سیاست‌های افراطی خود دست‌ بردار نیست

خبرگزاری فارس: نشریات آلمان با اشاره به موضع‌گیری‌های اروپا و غرب درباره رژیم ‌صهیونیستی نوشتند که نخست‌وزیر این رژیم با وجود اعمال فشارهای گسترده همچنان سیاست‌های افراطی خود را پیگیری می‌کند.

نتانیاهو از سیاست‌های افراطی خود دست‌ بردار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آلمانی «تسایت»، رای چندی پیش سازمان ملل متحد به ارتقای جایگاه فلسطین به عنوانکشور ناظرغیرعضو،امیدواری‌هایی را درباره آینده فلسطین به وجود آورد اما از سویی دولتهای اروپایی همگی از این موضوع حمایت نمی‌کنند.به عبارتی دست نیافتن به توافق درباره به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل بین دولتهای اروپایی با حمایتهای این اتحادیه از راه حل دو دولت هماهنگی ندارد.

شکاف عمیقی که میان حرف و عمل دولتهای اروپایی وجود دارد که باید در سیاست‌های این اتحادیه در قبال شهرک‌سازیهای اسرائیل در کرانه باختری مورد بررسی قرار گیرد. چرا که این شهرک‌سازیها ایجاد کشور مستقل فلسطینی درآینده را با مشکل مواجه خواهند کرد. 

در این گزارش آمده است که اروپا از واردکنندگان اصلی کالا از سرزمینهای اشغالی و شهرک‌های غیر قانونی اسرائیل است و بر خلاف گفته هایش به تقویت شهرک‌های غیر قانونی اسرائیل کمک می کند.کالاهایی که اتحادیه اروپا از شهرکهای غیر قانونی اسرائیل وارد می کند 15 برابر بیشتر از کالاهایی است که از فلسطین وارد می شود. یکی از مهمترین اقداماتی که اتحادیه اروپا باید انجام دهد این است که بین کالاهایی که از شهرک‌های غیر قانونی اسرائیل می‌خرد با با بقیه کالاهای تولیدی این رژیم  فرق بگذارد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا چندین بار از اسرائیل خواسته است که فورا تمام پروژه های شهرک سازی خود را متوقف کند. با این همه اروپا از راه تجارت با این شهرک‌های غیر قانونی به اقتصاد آنها کمک کرده است. این گونه اقدامات اروپا امکان پیشرفت اقتصادی فلسطینیان در کرانه باختری را از بین می‌برد و کمک‌های میلیاردی اتحادیه اروپا برای ایجاد دولت مستقل فلسطینی را بی‌نتیجه گذاشته است.

 روزنامه تاگس‌تسایتونگ سیاست‌های اسرائیل را از دید دیگری مورد توجه قرار داد و نوشت که اقدامات شدید جهانی، تاثیری بر  سیاستهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل نداشته است. این رژیم نخست ساخت هزار و 500، سپس 2 هزار و 600 واحد و سپس 60 هزار واحد سکونی جدید را اعلام کرد.این اظهارات به فاصله کمی از هم مطرح شدند.

وخامت اوضاع تا حدی است که دولت آلمان نیز برای نخستین بار در شورای امنیت علیه سیاست شهرک سازی اسرائیل رای داد و اگر چه واشنگتن از محکومیت رسمی اسرائیل در شورای امنیت خودداری کرد، اما دولت این کشور نیز سیاستهای نتانیاهو را به عنوان اقداماتی تحریک کننده محکوم کرد.  اما نتانیاهو بی توجه به همه این جهت‌گیری‌ها به سیاست‌های خود ادامه می‌دهد.

به نظر می‌رسد که موضع‌گیری‌های اسرائیل واکنشی به ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل و موضع‌گیری سیاسی انتخاباتی احزاب مهم اسرائیل برای شرکت در انتخابات پارلمانی است.

انتهای ‌پیام/ط.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول