اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

محاکمه غیابی مشاور حقوقی «طارق الهاشمی»

خبرگزاری فارس: دادگاه عالی کیفری عراق امروز محاکمه غیابی مشاور حقوقی «طارق الهاشمی» را آغاز کرد وی متهم به تحریک و دست داشتن در قتل یک وکیل و دو قاضی عراقی است.

محاکمه غیابی مشاور حقوقی «طارق الهاشمی»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه‌های عراقی، یک منبع قضایی در دادگاه جنایی عراق اعلام کرد که  محاکمه غیابی «عبدالقادر القیسی» مشاور حقوقی «طارق الهاشمی» معاون فراری رئیس جمهور عراق، به دلیل اتهامش در پرونده قتل یک وکیل به اسم «سهاد الخفاجی» و دو قاضی امروز برگزار خواهد شد.

این منبع تأکید کرد: اتهامات وارد شده به القیسی در اعترافات سه تن از محافظان هاشمی و شهادت چندتن در مورد چگونگی قتل و تحریکی که از سوی  القیسی صورت گرفته، ذکر شده است.

در شهادت برادر قربانی آمده است که وی پیشتر از سوی دفتر هاشمی برای دفاع از افرادی با اتهامات تروریستی انتخاب شده بود که یکی از آنها وزیر فراری «اسعد الهاشمی» بوده است. درحالی که قربانی با این مسأله مخالفت کرده بوده است و بارها با القیسی در این باره اختلاف پیدا کرده است و دامنه این اختلافات به کانون وکلا و دفتر هاشمی نیز کشیده شده بوده است.

همچنین شاهد دیگری به اسم «ج.ن» گفت: القیسی همیشه با وکلایی که از سوی دادگاه انتخاب می‌شدند درگیر می‌شد، به این بهانه که آنها می‌خواهند متهمانی که القیسی آنها را «مجاهد» می‌نامید، اعدام شوند.

از سوی دیگر سروان «عدی غازی» و دو سرباز به نام‌های «یاسر السعدی» و «علی محمود مدب» که از محافظان هاشمی بوده‌اند در اعترافات خود تأکید کرده‌اند که از سوی هاشمی و «احمد قحطان» رئیس دفتر او و تحریک مشاور حقوقی هاشمی اقدام به قتل سهاد الخفاجی وکیل دادگاه کرده‌اند.

محافظان هاشمی در ادامه اعترافات خود افزودند: قربانی را از محل کارش در ساختمان «ملعب النادی الکرخ» در نزدیکی نمایشگاه بین المللی بغداد تعقیب کرده‌اند و در تونل «زیتون» که به تقاطع «صالحیه» می‌رسد منتظر قربانی بوده‌اند و بعد از تماس احمد قحطان و دریافت اطلاعات و شناسایی خودرو قربانی با شلیک چند گلوله وی را در تونل به قتل رسانده و پس از آن به دفتر هاشمی در منطقه «الخضرا» بازگشته و سلاح جرم را تحویل داده و مبلغی به عنوان پاداش دریافت کرده‌اند.

 

به گفته این منبع قضایی، در این پرونده همچنین به دست داشتن قاضی فراری «نعمان الراوی» در کم کاری در صدور احکام قضایی در مورد چند تروریست و آزاد کردن برخی متهمان به فعالیت‌های تروریستی و همکاری با هاشمی در فراری دادن برخی تروریست‌ها اشاره شده است و حکم جلب وی از سوی دادگاه جنایی صادر شده  و  به دلیل عدم حضور در جلسات دادگاه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

انتهای پیام/.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول