اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع):

کنگره بزرگداشت علامه بحرانی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: کنگره بزرگداشت علامه محدث بحرانی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در شیراز برگزار می‌شود.

کنگره بزرگداشت علامه بحرانی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره علامه بحرانی برگزاری این کنگره را یک حرکت اسلامی برای احیای یک شخصیت بحرینی عنوان کرد و گفت: بزرگداشت علامه بحرانی باید بهانه‌ای برای احیای فرهنگ تشیع در کشور بحرین باشد.

وی بر ضرورت اختصاص زمان بیشتر برای برگزاری این کنگره تأکید کرد و ابراز داشت: صرف برگزاری یک کنگره شاید به راحتی صورت بگیرد اما اگر زمان مناسبی برای آن در نظر گرفته نشود نتایج پرباری به دست نخواهد آمد.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین افزود: با توجه به اینکه انجام فعالیت‌های علمی در خصوص این کنگره زمان بیشتری را می‌طلبد پیشنهاد می‌کنم در اسفند ماه یک همایش مقدماتی برگزار کرده و همایش اصلی که می‌تواند بین‌المللی باشد به سال آینده موکول شود.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت جمع‌آوری آثار علامه بحرانی اظهار کرد: ضمن برگزاری این کنگره آثار علامه بحرانی شناسایی، نسخه‌شناسی و جمع‌آوری شود تا با تهیه مجموعه‌ای مناسب آثار وی احیا شود.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: بعضی از آثار نیاز به چاپ مجدد خواهد داشت و برخی نیز در صورت حمایت برای نخستین بار به چاپ خواهد رسید و با مشارکت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نرم‌افزار جامعی از آثار تولید می‌شود.

لک‌زایی ارتباط با بستگان علامه بحرانی را ضروری دانست و گفت: با این ارتباط از حمایت و همکاری آنان برای جمع‌آوری آثار و برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره نهایت استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول