اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات دانشجویان مقابل مقر اردوغان در آنکارا

خبرگزاری فارس: صدها دانشجوی یک دانشگاه در آنکارا با تظاهرات مقابل مقر نخست‌وزیری ترکیه، به اقدام پلیس این کشور در اعمال خشونت علیه دانشجویان در هفته گذشته اعتراض کردند و آزادی همکلاسی‌های خود را خواستار شدند.

تظاهرات دانشجویان مقابل مقر اردوغان در آنکارا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها نفر از دانشجویان یکی از دانشگاه‌های آنکارا، دیروز در مقابل مقر نخست‌وزیری این کشور تظاهرات کردند و خشونت اعمال شده از سوی نیروهای امنیتی ترکیه در اوایل هفته گذشته در داخل یکی از دانشگاه‌های خود را محکوم کردند.

این دانشجویان که تعداد آنها به 500 نفر می‌رسید خواستار بازخواست «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر و آزادی تعدادی از دوستان زندانی خود شدند.

نیروهای امنیتی ترکیه، عصر سه‌شنبه در دانشگاه «تکنولوژی خاورمیانه» آنکارا تلاش کردند با استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش دانشجویان معترض به حضور اردوغان در این دانشگاه را متفرق کنند. نخست‌وزیر ترکیه برای حضور در مراسم پرتاب ماهواره ترکیه به کمک موشک چینی حاضر شده بود.

درگیری پلیس ترکیه با این دانشجویان 50 زخمی برجای گذاشت و 12 نفر نیز دستگیر شدند. یکی از زخمی‌ها نیز به دلیل خونریزی مغزی هنوز در بیمارستان بستری است.

اردوغان عصر دیروز در گفت‌وگویی تلویزیونی از اقدام نیروهای امنیتی حمایت کرد و گفت که این تظاهرات مسالمت‌آمیز نبوده است. به نظر شما چرا پلیس حاضر شد؟ زیرا دانشجویان قصد داشتند خودروها را آتش بزنند و در کیف خود کوکتل مولوتوف داشتند.

وی مدعی شد که تظاهرات‌کنندگان همه دانشجو نبودند و برخی از آنها وابسته به یک سازمان تروریستی بودند.

از سوی دیگر، سازمان عفو بین‌الملل نیز دیروز از دولت ترکیه خواست تا هرچه سریع‌تر درباره این مسئله تحقیق کند زیرا پلیس علیه تظاهراتی مسالمت‌آمیز از خشونت بی‌رویه استفاده کرده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول