اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

لاوروف:

روسیه قصد تغییر رژیم درسوریه راندارد/اول توقف خشونت،‌بعد بازگشت ناظران

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورش قصد ندارد به تغییر رژیم سیاسی در سوریه کمک کند.

روسیه قصد تغییر رژیم درسوریه راندارد/اول توقف خشونت،‌بعد بازگشت ناظران

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در بروکسل در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد که این کشور قصد ندارد به تغییر رژیم سیاسی در سوریه کمک کند.

وزیر خارجه روسیه گفت: ما قصد تغییر رژیم سوریه را نداریم. برخی نقش آفرینان جهانی از ما می‌پرسند: «چرا شما به "بشار اسد" پیشنهاد نمی‌کنید تا از قدرت کناره گیری کند؟ ما امنیت وی را تضمین خواهیم کرد.» پاسخ من به این سئوال بسیار ساده است: اگر کسانی که چنین چیزی را به ما پیشنهاد می‌کنند ، واقعا چنین فکر می‌کنند، آنها خود باید بدون واسطه این مسئله را با رئیس‌جمهوری سوریه در میان بگذارند. برای چه آنها از ما بعنوان پست استفاده می‌کنند ؟ اگر رئیس‌جمهور اسد علاقه مند باشد، این مسئله باید با خود او مورد بررسی قرار گیرد.

لاوروف در عین حال تاکید کرد که مسئله بازگشت ناظرین سازمان ملل متحد به سوریه مورد بررسی قرار ندارد، چرا که شرکای غربی ما چنین مسئله‌ای را نمی‌خواهند.

لاوروف در پاسخ به سئوالی در این خصوص که آیا مسئله بازگشت ناظرین بین المللی به سوریه در حال بررسی است؟ گفت: متاسفانه این مسئله مورد بررسی قرار ندارد، برای اینکه شرکای غربی ما خواستار چنین چیزی نیستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در پاسخ به این سئوال که آیا چنین مسئله ای از رئیس‌جمهوری سوریه مورد درخواست قرار گرفته، افزود: من چیزی در این خصوص نشنیده‌ام، ولی فکر می‌کنم که مسئله بازگشت ناظرین بین المللی تحت شرایطی دارای اهمیت است و آن این است که ما ابتدا باید در خصوص توقف سریع خشونت‌ها در سوریه به توافق رسیده باشیم.

انتهای پیام/آ. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول