اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

ناقوس‌های مسیحیت برای ملت‌های مظلوم دنیا هم نواخته شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافق گفت: پیروان حضرت مسیح، ناقوس‌های کلیسا را تنها برای عبادت به صدا در نیاورند، فریاد ملت‌های مظلوم را نیز به گوش جهانیان برسانند.

ناقوس‌های مسیحیت برای ملت‌های مظلوم دنیا هم نواخته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق با گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت امام هفتم حضرت امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: دوران زندگانی این امام همام که با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود، گنجینه‌ای معنوی برای همه انسان‌هاست.

وی با بیان فرازهایی از فرمایشات این امام معصوم (ع) در مورد حق‌گویی عنوان کرد: با مطالعه در احادیث این امام همام در می‌یابیم که ایشان در زمینه گفتن حق، سخنان ارزنده‌ای دارند و همواره بر گفتن حرف حق تأکید داشتند گرچه باعث زیان و ضرر باشد ولی نتیجه آن نجات است.

امام جمعه بافق در ادامه سخنان خود با گرامیداشت سالروز رحلت آیت‌الله مرعشی نجفی بیان داشت: خدمات ارزنده و بزرگ این روحانی گرانقدر به حوزه علمیه و طلاب همواره قابل تقدیر و توجه است.

سلیمانی به یادگار ازرشمند این مرجع تقلید جهان اسلام اشاره کرد و افزود: کتابخانه بزرگی که از این روحانی به یادگار گذاشته شده است امروز بالاترین و بهترین نسخ خطی جهان را دارد و همه طلاب و روحانیون می‌توانند از آن استفاده کنند.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود به میلاد حضرت مسیح(ع) اشاره کرد و گفت: تولد حضرت مسیح(ع)  باعث شد صلح و دوستی برای پیروان آن حضرت به ارمغان آورده شود که متاسفانه در جامعه امروز مسیحیت این صلح و مهربانی فراموش شده است.

وی با بیان مشکلات و مسائل مربوط به کشورهای مسیحی و پیروان حضرت مسیح (ع) خاطرنشان کرد: ناقوس کلیسای مسحیت فقط برای عبادت به صدا در نیاید و مسیحیان با پیروی از پیامبرشان به ملت‌های مظلوم و ستمدیده جهان نیز توجه داشته باشند.

سلیمانی در ادامه سخنان خود به بحران سوریه و توطئه آشکار آمریکا و اسرائیل در این کشور اشاره کرد و گفت: ناامنی و برادرکشی در این کشور برای این است که استکبار می‌خواهد حلقه مقاومت را از میان بردارد.

امام جمعه بافق افزود: کشتار جوانان و ایجاد جنگ داخلی در این کشور همگی با حمایت کشورهای استعمارگر به ویژه آمریکا و اسرائیل است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با حل بحران سوریه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های دینی و اعتقادی خود آمادگی کامل برای حل بحران سوریه را دارد به شرط اینکه از ورود غیرمجاز سلاح به این کشور جلوگیری شود.

سلیمانی با اشاره به دخالت‌های کشورهای استکبارگر غربی در شعله‌ور شدن بحران در سوریه اشاره کرد و بیان داشت: کشورهای سلطه‌گر می‌خواهند با اختلاف، جبهه مقاومت را که بیش از سه دهه از موجودیت آن می‌گذرد، بین مسلمانان تفرقه بیاندازند و این وحدت و مقاومت را از پیش روی خود بردارند.

امام جمعه بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته بافق ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی در ادامه سلسله بحث‌های خود در مورد عوامل استحکام بنیان خانواده و زندگی در اسلام گفت: اگر به دستورات اسلام در زمینه تقویت پایه‌های زندگی توجه کنیم دیگر در خانواده‌ها از بروز چالش‌هایی که باعث اختلاف و مشکلات شده است، اتفاق نمی‌افتد.

سلیمانی با بیان برخی از عوامل استحکام خانواده بیان داشت: عفاف و حجاب، کنترل چشم، آداب رفتار و گفتار زن و مرد، ورود و خروج به زندگی از مهم‌ترین عواملی است که باعث ایجاد انس و الفت در خانواده می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر عامل کنترل چشم در زندگی  خاطرنشان کرد: کنترل چشم عالمی مهمی است که می‌تواند پایه‌های یک خانواده را متزلزل کند و نگاه بی‌جا عامل اصلی ایجاد چالش‌های زندگی است.

گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله غفاری در زندان‌های رژیم پهلوی در سال 53 و تشکیل نهضت سوادآموزی و ریشه کنی بی‌سوادی در کشور و ... از مهم‌ترین مسائلی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/2464/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول